PODZIEL SIĘ

Najnowszy model SLK w wersji AMG będzie miał system odłączania połowy cylindrów, który ograniczy jego apetyt na paliwo. Dodatkowo znajdzie się w nim układ wydechowy z regulowanymi klapkami wyciszającymi sportowy dźwięk silnika.

Silnik generować ma 422 KM, czyli o 62 KM więcej niż poprzednia wersja SLK AMG. Dzięki temu auto ma się rozpędzać od 0 do 100 km/h w 4.6 sekundy. Jednak Mercedes chce podkreślić, że nawet w czasach kryzysu dba o klientów, którzy dysponują wystarczającą ilością gotówki potrzebną na zakup nowego AMG. Otóż auto ma mieć seryjny układ start/stop oraz funkcję która odłącza połowę cylindrów w zakresie 800-3600 obr./min. W związku z tym auto ma spalać około 8.4 l/100 km (30% mniej niż poprzednik). Jednak wielbiciele szybkiej jazdy, a tacy zapewne skuszą na SLK AMG, będą mogli odpalić pozostałe ?gary? wciskając mocniej pedał gazu. Te aktywują się w 30 ms.

Dodatkowo auto ma mieć układ wydechowy z ruchomymi klapami wyciszającymi pomruk silnika. To z pewnością poprawi komfort jazdy w zatłoczonej miejskiej dżungli.

Standardowo jeśli chodzi o wygląd to wersja AMG w stosunku do oryginały będzie wzbogacona o specjalny pakiet spojlerów, różnego rodzaju wloty i dyfuzory. O sztywniejszym zawieszeniu i wzmocnionym układzie hamulcowym nie trzeba chyba wspominać?

Poniżej dzielnie wdzięczy się do obiektywu  – Mercedes SLK 55 AMG.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułKia także chce mieć swojego sportowego sedana
Następny artykułBMW serii 2 w drodze
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.