PODZIEL SIĘ

Czy cenimy sobie komfort i jakie elementy wyposażenia dodatkowego wybieramy najczęściej? Na te pytania odpowiada nowy raport Samaru.

Praktycznie każde auto wyjeżdżające z polskiego salonu ma czołowe poduszki powietrzne. Dla polskiego klienta jest to więc rzecz obowiązkowa na którą decyduje się najczęściej przy wyborze nowego samochodu. Jak się okazuje bardzo ważne są również boczne poduszki. W 2009 roku zaledwie 66% aut kupowanych w salonie je posiadała. Teraz jest to 80%.

O 10% wzrosło też na przykład zainteresowanie wskaźnikiem temperatury. Niestety, Polacy nadal w takim samym stopniu wyposażają swoje auta w klimatyzację (2/3 zakupionych aut w salonach). Jak się okazuje, niezbyt też zwracamy uwagę na kwestie estetyczne i wygląd zewnętrzny, bowiem takie rzeczy jak aluminiowe felgi, czy szyberdach cieszą się niemal takim samym powodzeniem w sieciach dilerskich jak dwa lata temu.

Z raportu Samaru można więc wysnuć wnioski, że jeśli postępujący wzrost gospodarczy dotyczy Polaków i mogą sobie oni pozwolić na nowe auto z salonu, to coraz częściej pieniądze lokują w rzeczy związane z bezpieczeństwem niż wygodą i komfortem. To dobrze, że przekładamy istotność poduszek powietrznych nad elektronicznymi szybami, bo w przypadku kryzysowej sytuacji, to właśnie one okażą się zdecydowanie bardziej przydatne.


 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułHonda NSX kolejnej generacji potwierdzona
Następny artykułRenault po Europie, czyli szkoła życia dla Megane II
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.