PODZIEL SIĘ

Oferujący pięciodrzwiowe nadwozie i komfort samochodu z wyższego segmentu, nowy Fiat Panda udowadnia, że jest prawdziwym super-kompaktem, który dzięki przemyślnej konstrukcji łączy skromne wymiary nadwozia z zadziwiająco obszernym wnętrzem. Przy długości i szerokości samochodu idealnej dla ruchu miejskiego, trudno ukryć pozytywne zaskoczenie ogromną ilością przestrzeni i miejsca dla kierowcy i pasażerów.

W dzisiejszych czasach Klienci decydujący się na samochód kompaktowy niechętnie rezygnują z komfortu typowego dla pojazdów wyższej klasy, która stanowi dla nich rodzaj punktu odniesienia. Realizacja tego założenia wymagała od projektantów Pandy zastosowania najnowszych standardów ergonomicznych, pozwalających spełnić kryteria objętości wnętrza gwarantujące wygodę i dobre samopoczucie ?na pokładzie”. Osiągnięte efekty można śmiało uznać za doskonałe we wszystkich kluczowych obszarach ergonomii: komfortu jazdy, pozycji za kierownicą, łatwości wsiadania oraz funkcjonalności. I tak Panda trzeciej generacji góruje nad swym poprzednikiem wysokością we wnętrzu (+7 mm z przodu i +4 mm z tyłu) oraz jego szerokością (+ 26 mm z przodu i + 5 mm z tyłu)., Obecnie wnętrze samochodu wymiarowo plasuje się na szczycie swej klasy. Zastosowanie foteli typu ?slim” pozwoliło polepszyć dostęp do wnętrza (+23 mm z przodu i +6 mm z tyłu) oraz zwiększyć o 20 mm przestrzeń na nogi pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach.

Nowa Panda to zaskakująco wielki ?mały” samochód, co osiągnięto bez szkody dla pojemności bagażnika, która liczy 225 litrów (tylna kanapa w standardowej  pozycji) oraz 260 litrów – po przesunięciu tylnej kanapy całkowicie do przodu – dodatkowe 160 mm długości. W wyniku złożenia oparć tylnych siedzeń pojemność ładunkowa rośnie do 870 litrów. W porównaniu z Pandą drugiej generacji pojemność bagażnika wzrosła o 10 litrów (konfiguracja normalna) i 36 litrów (po złożeniu oparć tylnych siedzeń).

Ogromną zaletą Nowej Pandy jest maksymalna swoboda użytkowania obszernej, funkcjonalnej i komfortowej kabiny pasażerskiej, która w niczym nie odstaje od wnętrz samochodów wyższej klasy. Funkcjonalność kabiny była zawsze jedną z mocnych stron Pandy, czego najlepszym przykładem jest nowa tablica przyrządów, mnogość skrytek i schowków oraz różnorodność konfiguracji siedzeń.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułSamurajska wersja A1 dla fanów piłki nożnej
Następny artykułNajnowsza technologia Volkswagena zmniejszająca zużycie paliwa
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.