PODZIEL SIĘ

Koncern przeprowadza najszersze zmiany w swojej historii obejmujące aż 6 modeli. Największe modyfikacje przejdą modele XC60, S60 i V60. Zmieniono im łącznie aż 4000 części.

Oprócz wyglądu zewnętrznego, do tych aut trafią nowe materiały wykończeniowe, system sterowania pojazdem z ekranem dotykowym, opcje zawieszenia, systemy bezpieczeństwa oraz mnóstwo detali takich jak felgi, fotele, czy zegary TFT. Pod koniec roku zmian dopełnią także nowe, czterocylindrowe silniki Diesla i benzynowe oraz ośmiostopniowe automatyczne skrzynie biegów.

[title type=”h2″]

Zmiany na zewnątrz to tylko początek

 

[/title]Mimo zmiany wielu elementów nadwozia, zachowano indywidualne cechy poszczególnych modeli. W gamie modeli ?60? światła do jazdy dziennej umieszczone obok reflektorów, umieszczone zostały w zderzakach. Nie są zamocowane pionowo, lecz poziomo. Jednocześnie poszerzono reflektory, których kształt ma teraz przypominać oczy wilka. Poszerzono także atrapę chłodnicy. Zmieniony został kształt zderzaka przedniego i listwy. Na masce pojawiły się wyraźne przetłoczenia, a zniknęły z niej dysze spryskiwaczy, teraz ukryte między krawędzią maski, a podszybiem. W ofercie pojawiły się także dodatkowe kolory lakierów i nowe listwy ozdobne. Dodano także większe wzory felg: 19 cali dla modeli S60 i V60 oraz 20 cali dla XC60. Mimo ich większej średnicy, zachowano wystarczająco wysoki profil opon, by utrzymać komfort podróży. Rury wydechowe mogą być w pełni zintegrowane ze zderzakiem tylnym. Dookoła okien można zamówić opcjonalne chromowane obramowania.

[title type=”h2″]

Zmiany w środku

 

[/title]Generacja modeli ?60? zyska bardziej sportowy charakter. Jako wyposażenie opcjonalne pojawią się wygodne fotele opracowane przy udziale ekspertów z zakresu ergonomii. Gwarantują doskonałe trzymanie boczne podczas dynamicznie pokonywanych zakrętów, a jednocześnie są bardzo wygodne nawet podczas wielogodzinnych podróży. Zmiany wewnątrz obejmują także nowe kolory tapicerki, nowe drewniane wykończenia, nowy kształt zagłówków oraz metalowe obwódki dysz nawiewów i kontrolek świateł.

We wnętrzu uwagę zwracają zupełnie nowe zegary. Wyświetlacze TFT dają możliwość wyboru trzech trybów wyświetlania wskazań: Eco, Elegance i Performance. Kierowca może wybrać układ i funkcje wyświetlanych wskazań. W modelach S60/V60 klienci mogą zamówić jeden z czterech rodzajów zawieszenia ? Touring (komfortowe), Dynamic (dynamiczne), Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept – adaptacyjne) oraz Lower Sport Chassis (obniżone zawieszenie sportowe). To ostatnie było dotąd dostępne tylko w wersji R-Design. Tylne fotele można składać w konfiguracji 40/20/40. Pod koniec roku, w nowych modelach pojawi się nowa, ośmiostopniowa skrzynia biegów z możliwością zmiany przełożeń za pomocą łopatek przy kierownicy. Skrzynia ta będzie dostępna z nowymi, 4-cylindrowymi silnikami benzynowymi i Diesla.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJuż jest nowy Golf GTI
Następny artykułOto najważniejsza premiera Peugeota w Genewie
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.