PODZIEL SIĘ

Napędzany jest 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2 litrów i mocy 211 KM. Współpracuje ze skrzynią zautomatyzowaną 7G-DCT oraz napędem 4MATIC.

Nadwozie samochodu mierzy 4383 mm długości, 1978 mm szerokości i 1579 mm wysokości. Ciekawostką są typowe dla aut coupe boczne szyby pozbawione ram okiennych oraz 20-calowe obręcze z oponami w rozmiarze 255/45 R 20. Te ostatnie zaprojektowano specjalnie dla prototypu – ich bieżnik nawiązuje wyglądem do felg.

[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/04/mercedes-gla2.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/04/mercedes-gla2.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”199″ alt=”Premium WordPress Themes” align=”left” prettyphoto=”true”][frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/04/mercedes-gla3.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/04/mercedes-gla3.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”199″ alt=”Premium WordPress Themes” align=”left” prettyphoto=”true”]Jak przystało na model studyjny, Concept GLA został wyposażony w niespotykane rozwiązania. Przednie lampy auta otrzymały laserowe projektory, które nie tylko oświetlają drogę, ale umożliwiają projekcję zdjęć lub filmów na ekranie lub innej powierzchni przed samochodem. Pliki multimedialne obsługiwane przez system COMAND Online można pobrać ze smartfona, internetu lub twardego dysku. Concept GLA potrafi również sam nagrywać filmy. Służą do tego dwie kamery HD, wbudowane w listwę dachową.

Z kolei wewnątrz dominuje połączenie aluminium i naturalnej, brązowej skóry. Wrażenie robi nie tylko wygląd kabiny – do jej wykończenia zużyto ponad 20 metrów ręcznie wykonywanych szwów, łączących elementy tapicerki. Każdy z czterech sportowych foteli otrzymał płócienne wstawki i nastrojowe podświetlenie pod zagłówkiem.

Model GLA w wersji produkcyjnej zadebiutuje jeszcze w tym roku we Frankfurcie, a w sprzedaży pojawi się w pierwszej połowie 2014 roku.

Źródło: Mototarget, Daimler

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułZapowiada się na wielki powrót Syreny Sport
Następny artykułFord wskrzesza markę Escort
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.