PODZIEL SIĘ

Coraz więcej aut niemieckiego koncernu będzie wyposażone w silniki Diesla. Ale to nie wszystko, co ma zamiar zrobić producent.

Technologia BMW TwinPower Turbo nie tylko daje większą radość z jazdy w połączeniu ze zmniejszonym zużyciem paliwa, ale także oferuje idealne warunki do optymalizacji czystości spalin. Już latem 2013 roku kolejne benzynowe modele BMW wyposażone w tę technologię będą spełniały wymogi normy EU6, która ma wejść w życie we wrześniu 2014 roku. Na początku roku modelowego 2014, dołączą do nich samochody BMW M, jak również sześciocylindrowe wersje BMW Z4.

Jednocześnie zwiększa się liczba modeli z silnikiem Diesla, które dzięki zastosowaniu w wyposażeniu standardowym systemu BMW BluePerformance są również w stanie spełnić wymagania normy EU6.

[title type=”h2″]Inteligentny system napędu czterech kół xDrive w kolejnych modelach BMW serii 1 oraz serii 3[/title]

Z pięcioma kolejnymi modelami, które mogą być opcjonalnie wyposażone w napęd przenoszony na cztery koła w systemie BMW xDrive, BMW będzie kontynuował poszerzanie oferty napędu na cztery koła również latem 2013 roku. Technologia stałego, sterowanego elektronicznie napędu wszystkich kół optymalizuje nie tylko przyczepność i stabilność pojazdu we wszystkich warunkach pogodowych i drogowych, ale również dynamikę jazdy przy pokonywaniu zakrętów. Taki system w przyszłości będzie także dostępny w modelach BMW 118d xDrive w wersji trzydrzwiowej oraz w BMW 118d xDrive w wariancie pięciodrzwiowym. Podobnie jak w przypadku nowych modeli BMW xDrive Sedan 318d i BMW 318d xDrive Touring, będą one również napędzane przez czterocylindrowe silniki Diesla o mocy 105 kW/143 KM. Ponadto, począwszy od lata 2013 roku, nowy najmocniejszy Diesel instalowany w BMW serii 3 również otrzyma wersję z napędem BMW xDrive. Moc 230 kW/313 KM dostarczana przez sześciocylindrowy silnik wysokoprężny znajdujący się pod maską BMW 335d Sedan xDrive będzie rozdzielana pomiędzy przednią i tylną oś w zależności od aktualnej sytuacji na drodze. BMW 335d xDrive Sedan będzie w standardzie wyposażony w ośmiobiegową przekładnię automatyczną.

[title type=”h2″]Optymalne przyspieszenia: ośmiobiegowa sportowa przekładnia automatyczna z funkcją Launch Control[/title]

Ośmiobiegowa sportowa przekładnia automatyczna dostępna dla BMW serii 1, BMW serii 3 i BMW serii 6 będzie wzbogacona o nową funkcję Launch Control. Funkcja ta pozwala na przyspieszanie z optymalnym wykorzystaniem dostępnej przyczepności kół i na maksymalną dynamikę przyspieszania ze startu zatrzymanego. W porównywalnej wersji wcześniej była dostępna tylko w samochodach BMW M. Aby skorzystać z Launch Control, kierowca musi aktywować tryb DTC systemu kontroli stabilności jazdy (DSC), przesunąć dźwignię wyboru biegów w pozycję S, wcisnąć mocno pedał hamulca i jednocześnie wcisnąć do oporu pedał przyspieszenia. Po zwolnieniu pedału hamulca, samochód przyspiesza bez poślizgu kół napędzanych, pozwalając na najlepsze w danych warunkach wykorzystanie dostępnej mocy silnika. Ten sposób przyspieszania trwa dopóty, dopóki kierowca wciska pedał przyspieszenia. Automatycznej sportowej przekładni towarzyszy wyposażenie takie jak łopatki zmiany biegów przy kierownicy, specjalna dźwignia wyboru biegów, nie wspominając o niezwykle dynamicznej zmianie przełożeń zapewniającej najwyższe osiągi nawet podczas krótkich i nagłych okresów przyspieszania.

[title type=”h2″]BMW EfficientDynamics: tryb ECO PRO z funkcją jazdy wybiegiem i asystentem przewidywania zmian[/title]

Dzięki nowym funkcjom trybu ECO PRO, który może być aktywowany za pomocą funkcji Driving Experience Control, BMW zwiększa możliwości uzyskiwania lepszej ekonomii zużycia paliwa poprzez inteligentne zarządzanie energią. Od lata 2013 roku wszystkie warianty modelowe BMW serii 1, BMW serii 3 i BMW serii 6 wyposażane standardowo lub opcjonalnie w ośmiobiegową przekładnię automatyczną lub w ośmiobiegową sportową przekładnię automatyczną, otrzymają nową funkcję jazdy wybiegiem. Przy prędkościach od 50 do 160 kilometrów na godzinę w trybie ECO PRO napęd jest odłączany, gdy tylko kierowca podnosi stopę z pedału gazu, bez naciśnięcia na pedał hamulca. W rezultacie samochód żegluje bez połączenia kół z silnikiem, co pozwala maksymalnie zredukować zużycie paliwa. Oszczędność paliwa jest teraz jeszcze wyraźniejsza przy wykorzystaniu opcjonalnego system nawigacyjnego Professional.

Nowy asystent przewidywania zmian warunków drogowych informuje kierowcę o idealnym momencie na zmniejszenie prędkości jazdy, gdy samochód zbliża się do łuku drogi, zakrętu czy ronda, gdzie obowiązują ograniczenia prędkości. Dzięki temu paliwo może być wykorzystywane w sposób optymalny w danych warunkach drogowych. Po raz pierwszy technologia BMW EfficientDynamics oraz BMW ConnectedDrive zostaną połączone ze sobą w sieć w ramach inteligentnego zarządzania energią, dzięki czemu w trybie jazdy ECO PRO będzie można osiągnąć dalsze oszczędności w zużyciu paliwa.

[title type=”h2″]BMW ConnectedDrive: nowe opcje i powiększona funkcjonalność.[/title]

Od lata 2013 roku BMW będzie również wyznaczać nowe standardy w dziedzinie inteligentnych sieci informatycznych, dzięki konsekwentnie modernizowanej gamie funkcji systemów BMW ConnectedDrive. Nowe opcje i nowo rozszerzone funkcje zapewnią dalszą optymalizację działania systemów.

Opcje Driving Assistant oraz Driving Assistant Plus początkowo wprowadzone wyłącznie w BMW serii 7 będą dostępne w nowej strukturze funkcjonalnej zarówno w luksusowym sedanie, jak i w kolejnych modelach samochodów BMW. Pakiet bezpieczeństwa Driving Assistant obejmuje układ ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, jak również układ ostrzegania o możliwości kolizji z pieszym oraz układ ostrzegania przed kolizjami z funkcją automatycznego hamowania. System wykrywa pojazdy jadące z przodu, a przy prędkościach do 60 km/h, również osoby, które mogą znaleźć się na kolizyjnym kursie. W sytuacjach uznanych za groźne kierowca jest ostrzegany za pomocą sygnałów wizualnych i akustycznych. Aby skrócić drogę hamowania, układ hamulcowy jest jednocześnie wstępnie przygotowany do szybkiego zadziałania. Ponadto, przy prędkości do 60 km/h aktywowany jest automatycznie manewr awaryjnego hamowania ze średnimi opóźnieniami pojazdu, co ma na celu zmniejszenie prędkości i jednoznaczne zwrócenie uwagi kierowcy na krytyczną sytuację na drodze.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułHonda wraca do Formuły 1
Następny artykułNowe Audi RS 6 Avant już w Polsce
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.