PODZIEL SIĘ

Auto zostało zaprojektowany od samego początku jako sportowy samochód typu plug-in hybrid.

Podczas wydarzenia na torze testowym BMW Group Miramas we Francji, BMW zaprezentuje prototyp drugiego produkcyjnego pojazdu – model i8.

[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/08/bmw-i8-drzwi.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/08/bmw-i8-drzwi.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”200″ alt=”BMW i8″ align=”left” prettyphoto=”true”]BMW i8 stanowi kolejny etap w ewolucji strategii Efficient Dynamics. Łączy lekkie, aerodynamicznie zoptymalizowane nadwozie z najnowocześniejszą technologią BMW eDrive, kompaktowym, doładowanym 1,5-litrowym silnikiem benzynowym BMW TwinPower Turbo oraz inteligentnym zarządzaniem energią. Kabina pasażerów wykonana została z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Pojazd może działać na samym napędzie elektrycznym, co oznacza brak emisji spalin przy dynamicznych osiągach samochodu sportowego, z oczekiwanym przyśpieszeniem 0 ? 100 km/h w 4,5 sekundy.

BMW zaznacza, że i8 został zaprojektowany od samego początku jako sportowy samochód typu plug-in hybrid, z naciskiem położonym na elastyczne osiągi i znakomitą wydajność. Charakterystyczna architektura BMW i LifeDrive jest najlepszą możliwą podstawą do lekkiego projektu. Jej główne składniki to aluminiowy moduł Drive, który łączy silnik spalinowy i silnik elektryczny, akumulator, elektronika zasilania oraz elementy podwozia, wraz z funkcjami strukturalnymi i zderzeniowymi oraz moduł Life, na który składa się kabina pasażerska z CFRP w układzie 2+2. Architektura ta zapewnia także BMW i8 bardzo nisko umieszczony środek ciężkości i prawie idealne rozłożenie nacisku na osie w stosunku 50:50. Obie te cechy zwiększają zwinność pojazdu.

[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/08/bmw-i8-ty%C5%82.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/08/bmw-i8-ty%C5%82.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”200″ alt=”BMW i8″ align=”right” prettyphoto=”true”]Zwarty trzy-cylindrowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo został połączony z elektrycznym układem napędowym i akumulatorem litowo-jonowym, który może być ładowany ze standardowego domowego gniazdka elektrycznego. Silnik benzynowy przekazuje 170 kW/231 KM mocy na tylne koła, a silnik elektryczny o mocy 96 kW/131 KM napędza koła przednie. Ta konfiguracja oferuje możliwość jazdy na samym silniku elektrycznym o zasięgu do 35 km oraz prędkość maksymalną 120 kilometrów na godzinę. Gdy model zostanie wprowadzony na rynek, średnie zużycie paliwa BMW i8, obliczone przy zastosowaniu testowego cyklu UE dla pojazdów hybrydowych, wynosić będzie mniej niż 2,5 l/100 km (ponad 113 mpg) przy emisji CO poniżej 59 gramów na kilometr.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułStartuje sprzedaż odświeżonej Micry w Polsce
Następny artykułUnia uderza w Jaguara
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.