PODZIEL SIĘ

Ferrari zaprezentuje we Frankfurcie hardkorową wersję modelu 458 Italia, która otrzyma oznaczenie Speciale. Czym się wyróżnia?

Przede wszystkim pod maską znajdzie się silnik V8 o pojemności 4,5 litra, który został wzmocniony do 605 KM przy 9000 obr./min. Standardowa Italia generuje 570 KM i taki sam moment obrotowy 540 Nm. Według firmy jednostka zyskała tym samym miano najmocniejszego wolnossącego silnika V8 w historii, generując 135 KM z jednego litra pojemności skokowej.

[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/08/ferrari-458-Speciale-%C5%9Brodek.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/08/ferrari-458-Speciale-%C5%9Brodek.jpg” target=”_self” width=”250″ height=”185″ alt=”Ferrari 458 Speciale” align=”left” prettyphoto=”true”]Samochód waży jedynie 1290 kilogramów, dzięki czemu przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3 sekundy, natomiast sprint ze startu zatrzymanego do 200 km/h trwa 9,1 sekundy. Odmiana Speciale może się również poszczycić doskonałym czasem przejazdu jednego okrążenia toru Fiorano, wynoszącym 1 minutę i 23,5 sekundy – to o 1,5 sekundy szybciej, niż wersja Italia.

Nadwozie modelu 458 Speciale to efekt współpracy firm Ferrari i Pininfarina. Zmiany ograniczają się głównie do zastosowania nowych podzespołów odpowiedzialnych za wydajność aerodynamiczną. Inżynierowie zastosowali na przykład specjalne flapy z przodu i z tyłu, które automatycznie dostosowują swoje położenie do prędkości  jazdy, dbając tym samym o zachowanie odpowiedniej siły docisku. Ferrari 458 Speciale zostało też wyposażone w system Side Slip Angle Control (SSC) mający zapewnić kontrolę nad pojazdem podczas dynamicznej jazdy w bocznym poślizgu.

Oprócz tego, samochód otrzymał specjalnie opracowane opony Michelin Pilot Sport Cup 2, które pozwalają w pełni wykorzystać potencjał silnika, zapewniając ponadprzeciętną przyczepność na mokrym asfalcie.