PODZIEL SIĘ

Producent z Monachium zaskakuje po raz kolejny. Tym razem z nową serią 2. Oto, co ma do zaprezentowania.

Seria 2, to całkiem nowy pomysł BMW na oznaczenie swoich samochodów. Wszystkie modele z parzystą cyfrą mają być dwudrzwiowe. Tak chociażby stało się w przypadku serii 4, która zastąpiła serię 3 coupe, a także ostatniej nowości, serii 2. Czy takie oznaczenia przypadną do gustu fanom marki? To nieistotne. W przypadku BMW najważniejsze jest to, co pod maską oraz jak to określają spece od marketingu niemieckiego producenta radość z jazdy.

[title type=”h2″]Silniki:[/title]

BMW M235i Coupe: 6-cylindrowy, rzędowy silnik benzynowy zasilany w technologii M Performance TwinPower Turbo (dwuślimakowe turbosprężarki, bezpośredni wtrysk benzyny High Precision Direct Injection, system zmiennych faz rozrządowych Double-Vanos i elektronicznego sterowania wzniosu zaworowego VALVETRONIC).
Pojemność skokowa: 2979 cm3, moc maksymalna: 240 kW/326 KM przy 5800-6000 obr./min, maks. moment obrotowy: 450 Nm przy 1300-4500 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,0 s (z automatyczną skrzynią biegów: 4,8 s).
Prędkość maksymalna: 250 km/h.
Średnie zużycie paliwa*: 8,1 l/100 km (aut.: 7,6 l/100 km).
Emisja CO2*: 189 g/km (aut.: 176 g/km), norma oczyszczania spalin: Euro 6.

[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/10/bmw-2-coupe.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/10/bmw-2-coupe.jpg” target=”_self” width=”250″ height=”167″ alt=”BMW serii 2″ align=”left” prettyphoto=”true”]BMW 220i Coupe: 4-cylindrowy, rzędowy silnik benzynowy zasilany w technologii TwinPower Turbo (dwuślimakowe turbosprężarki, bezpośredni wtrysk benzyny High Precision Direct Injection, system zmiennych faz rozrządowych Double-Vanos i elektronicznego sterowania wzniosu zaworowego VALVETRONIC).
Pojemność skokowa: 1997 cm3, moc maksymalna: 135 kW/184 KM przy 5000-6250 obr./min, maks. moment obrotowy: 270 Nm przy 1250-4500 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,0 s (z automatyczną skrzynią biegów: 7,0 s).
Prędkość maksymalna: 235 km/h (aut.: 230 km/h).
Średnie zużycie paliwa*: 6,1-6,3 l/100 km (aut.: 5,7-6,0 l/100 km).
Emisja CO2*: 142-148 g/km (aut.: 134-139* g/km), norma oczyszczania spalin: Euro 6.

BMW 225d Coupe: 4-cylindrowy, rzędowy silnik wysokoprężny zasilany w technologii BMW TwinPower Turbo (dwie turbosprężarki, zasilanie dwustopniowe, bezpośredni wtrysk common rail z piezowtryskiwaczami, maks. ciśnienie wtrysku: 2000 barów).
Pojemność skokowa: 1995 cm3, moc maksymalna: 160 kW/218 KM przy 4400 obr./min, maks. moment obrotowy: 450 Nm przy 1500-2500 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,3 s (tylko z automatyczną skrzynią biegów).
Prędkość maksymalna: 242 km/h.
Średnie zużycie paliwa*: 4,7 l/100 km.
Emisja CO2*: 124 g/km, norma oczyszczania spalin: Euro 6.

BMW 220d Coupe: 4-cylindrowy, rzędowy silnik wysokoprężny zasilany w technologii BMW TwinPower Turbo (turbosprężarki o zmiennej geometrii dolotu, bezpośredni wtrysk common rail z wtryskiwaczami o zaworach solenoidowych, maks. ciśnienie wtrysku: 1800 barów).
Pojemność skokowa: 1995 cm3, moc maksymalna: 135 kW/184 KM przy 4000 obr./min, maks. moment obrotowy: 380 Nm przy 1750-2750 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,2 s (z automatyczną skrzynią biegów: 7,1 s).
Prędkość maksymalna: 230 km/h (aut.: 230 km/h).
Średnie zużycie paliwa*: 4,5-4,8 l/100 km (aut. 4,2-4,4 l/100 km).
Emisja CO2*: 119-125 g/km (111-117 g/km), norma oczyszczania spalin: Euro 6.

[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/10/bmw-2-coupe-środek.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/10/bmw-2-coupe-środek.jpg” target=”_self” width=”250″ height=”138″ alt=”Bmw serii 2 – śodek” align=”right” prettyphoto=”true”]BMW 218d Coupe: 4-cylindrowy, rzędowy silnik wysokoprężny zasilany w technologii BMW TwinPower Turbo (turbosprężarki o zmiennej geometrii dolotu, bezpośredni wtrysk common rail z wtryskiwaczami o zaworach solenoidowych, maks. ciśnienie wtrysku: 1600 barów).
Pojemność skokowa: 1995 cm3, moc maksymalna: 105 kW/143 KM przy 4000 obr./min, maks. moment obrotowy: 320 Nm przy 1750-2500 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s (z automatyczną skrzynią biegów: 8,6 s).
Prędkość maksymalna: 213 km/h (aut.: 213 km/h).
Średnie zużycie paliwa*: 4,3-4,5 l/100 km (aut. 4,2-4,4 l/100 km).
Emisja CO2*: 114-119 g/km (111-117 g/km), norma oczyszczania spalin: Euro 6.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułTokyo Motor Show 2013. Oto co pokaże Honda
Następny artykułNowa Honda NSX – radość z jazdy zamiast mocy
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.