PODZIEL SIĘ

Ford oficjalnie zaprezentował najnowszy model kultowego Mustanga. Ma silnik 2,3-litra.

Ford Motor Company zaprezentowała wczoraj nowego Forda Mustanga. Ten wejdzie do sprzedaży w Europie po blisko 50 latach produkcji. Auto pokazał Bill Ford – prezes firmy, podczas specjalnego wydarzenia pod hasłem Go Further zorganizowanego w Barcelonie dla około 2 500 zaproszonych dilerów, pracowników Forda i przedstawicieli mediów. Nowy Ford Mustang zadebiutował jednocześnie na czterech kontynentach i w sześciu miastach.

[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/12/ford-mustang2.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/12/ford-mustang2.jpg” target=”_self” width=”250″ height=”137″ alt=”Nowy Ford Mustang – tył” align=”left” prettyphoto=”true”]Od momentu debiutu w 1964 roku sprzedano ponad 9 milionów egzemplarzy Forda Mustanga. Model ten jest najczęściej lajkowanym samochodem na Facebooku i ma na swoim koncie tysiące wystąpień w filmach, telewizji, świecie muzyki i w grach wideo. Oprócz tego Ford Mustang to jeden z 25 nowych samochodów, które Ford zaprezentuje w Europie w ciągu najbliższych pięciu lat.

Nowy Ford Mustang to jeden z najbardziej oczekiwanych debiutów motoryzacyjnych w historii, dlatego z dumą prezentujemy ten model kierowcom z Europy – przekonuje Roelant de Waard, wiceprezes Ford of Europe ds. marketingu, sprzedaży i serwisu.

[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/12/ford-mustang-środek.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/12/ford-mustang-środek.jpg” target=”_self” width=”250″ height=”130″ alt=”Nowy Ford Mustang – środek” align=”right” prettyphoto=”true”]Duże, czytelne wskaźniki umieszczone w przestronnym wnętrzu inspirowanym wyglądem kokpitu samolotu przekazują kierowcy wszelkie niezbędne informacje, natomiast ergonomicznie rozmieszczone przełączniki zapewniają łatwą obsługę pokładowych systemów. Duża szerokość nadwozia w połączeniu z nowym tylnym zawieszeniem przyczyniła się do zwiększenia miejsca na wysokości ramion i bioder pasażerów oraz do powiększenia bagażnika, w którym zmieszczą się teraz dwie torby golfowe.

Obok uznanego silnika V8 o pojemności 5 litrów – rozwijającego ponad 426 KM i 529 Nm momentu obrotowego – Ford oferuje w Mustangu nową, zaawansowaną technologicznie jednostkę 2,3 litra EcoBoost. Jak przekonuje producent, ten drugi silnik powinni przede wszystkim upodobać sobie klienci z Europy, którzy dbają o ekologię oraz cenią niskie zużycie paliwa.

Silnik 2,3 litra EcoBoost zapewnić mam doskonałe osiągi, wykorzystując w tym celu bezpośredni wtrysk paliwa, układ zmiennych faz rozrządu oraz turbodoładowanie. Unikatowy kolektor dolotowy i specjalna konstrukcja turbosprężarki pozwalają uzyskać 309 KM mocy i 407 Nm momentu obrotowego. Automatyczna skrzynia biegów oferowana w opcji jest dostępna w połączeniu z łopatkami do zmiany przełożeń montowanymi przy kierownicy, dzięki którym kierowca może cieszyć się komfortem podróżowania i pełną kontrolą nad pojazdem.

[title type=”h2″]Ford Mustang dla prawdziwych entuzjastów jazdy samochodem?[/title]

Ford Mustang otrzymał nowe zawieszenie z przodu i z tyłu. Rama pomocnicza umieszczona z przodu usztywnia przednią strukturę, przyczyniając się jednocześnie do obniżenia masy auta. Element ten tworzy również silną podstawę do uzyskania precyzyjnego prowadzenia kół, co poprawia właściwości jezdne i komfort podróżowania.

Nowe przednie kolumny MacPhersona z podwójnym przegubem kulowym umożliwiły zastosowanie większych i wydajniejszych hamulców. Fordy Mustang GT wyposażone zarówno w jednostkę 2,3 litra EcoBoost, jak i w silnik V8 otrzymają wyczynowy układ hamulcowy oferowany w Europie ze standardowymi obręczami aluminiowymi o średnicy 19 cali.

[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/12/ford-mustang-3.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/12/ford-mustang-3.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”255″ alt=”Nowy Ford Mustang” align=”center” prettyphoto=”false”]

Z tyłu pracuje nowe niezależne zawieszenie typu integral-link, którego geometria, sprężyny, amortyzatory i tuleje zostały specjalnie zmodyfikowane i zestrojone pod kątem wysokich osiągów i z uwzględnieniem warunków drogowych w Europie, gdzie samochody poruszają się z dużymi prędkościami. Nowe aluminiowe tylne przeguby redukują masę nieresorowaną, zapewniając wyższy komfort jazdy i lepsze prowadzenie.

Opracowany przez Forda zaawansowany układ kontroli stabilności został zestrojony pod kątem uzyskania maksymalnej dynamiki, oferując m.in. układ TVC poprawiający stabilność na zakrętach, który w zależności od sytuacji przekazuje moc do odpowiedniego koła, aby utrzymać auto na obranym torze jazdy. Z kolei układ launch control oferowany standardowo w Fordzie Mustangu GT z manualną skrzynią biegów pozwala na uzyskanie za każdym razem płynnego, dynamicznego przyspieszenia ze startu zatrzymanego.

Wyposażenie Forda Mustanga obejmuje samochodowy system komunikacji SYNC z systemem sterowania głosem Voice Control oraz ekran dotykowy, służący do sterowania funkcjami pokładowego systemu rozrywkowego. W europejskich wersjach Forda Mustang będzie również oferowana nawigacja satelitarna z 8-calowym, kolorowym ekranem centralnym oraz systemem audio z 12 głośnikami.

[title type=”h2″]50 lat Forda Mustanga[/title]

17 kwietnia 2014 roku Ford będzie obchodził pięćdziesiątą rocznicę powstania oryginalnego Forda Mustanga. Model ten będzie nadal produkowany w Stanach Zjednoczonych w fabryce Flat Rock Assembly Plant.