PODZIEL SIĘ

Z zewnątrz zmiany wyglądają na kosmetyczne, ale pod maską zadziało się naprawdę sporo.

Nowe Mini ma zadebiutować na wiosnę 2014 roku z trzema jednostkami napędowymi. Te mają wykorzystywać technologię MINI TwinPower Turbo. Pierwszy silnik 3-cylindrowy benzynowiec w mocy 136 KM. Z kolei 4-cylindrowa jednostka w MINI Cooper S ma wygenerować już 192 KM. A co z Cooper D? Tutaj wysokoprężny motor ma rozwinąć 116 KM.

[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/02/mini-cooper.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/02/mini-cooper.jpg” target=”_self” width=”250″ height=”184″ alt=”Mini Cooper – środek” align=”left” prettyphoto=”true”]Dzięki wydajniejszym silnikom, zmniejszeniu masy i lepszej aerodynamice, producentowi udało się zredukować zużycie paliwa o 27 procent w porównaniu do poprzednich modeli. Dla przykładu wersja Cooper D ma spalać około 3,5 litra na 100 km. Prawda, że nieźle?

Kolejną nowością ma być standardowa 6-stopniowa manualna skrzynia biegów. Jako opcja dla wszystkich wariantów silnikowych będzie też 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułNowy Ford Mondeo niebawem zawita do Europy. Z silnikiem 1.0
Następny artykułAudi RS 4 Avant Nogaro Selection – 20 lat słynnego kombi
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.