PODZIEL SIĘ

Czyżby Jaguarowi udało się stworzyć odpowiednią maszynę z luksusowym wnętrzem, sportowym charakterem i pakownym bagażnikiem? Zdaje się, że tak.

Jaguar dołącza teraz do rywalizacji z Audi RS6 Avant i Mercedesem E63 AMG kombi. XFR-S Sportbrake ma sporą szansę, żeby zagrozić niemieckiej ekipie. Niepozorne nadwozie, kryje na przykład 20-calowe obręcze aluminiowe Varuna z oponami Pirelli (265/35 z przodu i 295/30 z tyłu) czy elementy aerodynamiczne wykonane z włókna węglowego.

We wnętrzu także nie brakuje sportowych akcentów. Fotele i podłokietniki zostały obszyte skórą i wykończone włóknem węglowym, a w ozdobnych listwach wykorzystano ciemne aluminium, charakterystyczne dla linii R-S. Z kolei pod maską drzemie V8 o pojemności 5 litrów, produkujący 550 KM mocy przy 6500 obr./min. i 680 Nm momentu obrotowego w zakresie od 2500 do 5500 obr./min. Jednostka współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów QuickShift, której błyskawiczne reakcje pomagają osiągnąć pierwszą setkę w czasie 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 300 km/h. Ile to zatem pali? Producent podaje, że XFR-S ma zadowolić się średnio 12,7 l/100 km.

Auto wejdzie do sprzedaży w Wielkiej Brytanii w kwietniu tego roku i będzie kosztował przynajmniej 82 495 funtów.