PODZIEL SIĘ

Japoński producent właśnie pokazał najnowsze zdjęcia oraz zdradził, co znajdzie się pod maską modelu NX. A tam, póki co, tylko dwa silniki.

Na początku bez niespodzianek. Otóż Lexus NX będzie oferowany w Polsce w wersji hybrydowej, czyli NX 300h oraz z dwulitrowym turbodoładowanym NX 200t. Japoński producent od dawna stawia na najnowsze technologie, toteż jednostka hybrydowa nie powinna być zaskoczeniem. Każda z wersji oferowana jest z napędem na przednią oś lub na wszystkie koła.

[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/04/lexus-nx-tył.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/04/lexus-nx-tył.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”” alt=”Lexus NX – tył” align=”left” prettyphoto=”true”]Warto przy tym podkreślić, że Lexus NX jest nie tylko pierwszym modelem marki w segmencie kompaktowych SUV-ów. Jak chwali się producent, to także pierwszy na świecie samochód, który ma innowacyjne lusterka boczne o wielkości, jaką stosuje się w samochodach kompaktowych, które jednocześnie zapewniają widoczność godną dużego SUV-a. To nie koniec innowacji. Dla uzyskania gładkiej płaszczyzny boków, konstruktorzy schowali mechanizm zamka drzwiowego i zintegrowali go z klamką oraz jej oświetleniem. Tylne lampy mają kształt litery L, charakterystyczny dla wszystkich modeli Lexusa. Z przodu kompaktowy SUV rozpoznawalny jest po klepsydrycznej osłonie wlotu powietrza. Lexus NX ma diodowe reflektory, kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej.

[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/04/lexus-nx-środek.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/04/lexus-nx-środek.jpg” target=”_self” width=”” height=”” alt=”Lexus NX – środek” align=”center” prettyphoto=”true”]

We wnętrzu jest nie tylko luksusowo, ale także znalazło się miejsce na trochę sportu. Koło kierownicy ma gruby wieniec, deska rozdzielcza klarowna i przejrzysta. Na pokładzie nie mogło też zabraknąć nowych technologii. Wśród nich bezprzewodowa ładowarka urządzeń elektronicznych takich jak telefon (tak to nie żart), touchpad do sterowania systemem audio czy też nawigacją, panoramiczny ekran oraz wielofunkcyjny wyświetlacz, pokazujący m.in. przeciążenia, jakim poddawani są pasażerowie auta. Ponadto Lexus NX może zostać wyposażony w projektor Head Up wyświetlający najważniejsze informacje na przedniej szybie, system monitorowania martwego pola i system alarmujący o ruchu poprzecznym za samochodem, ułatwiający wyjazd tyłem na ulicę.

[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/04/lexus-nx-w-dwóch-wersjach.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/04/lexus-nx-w-dwóch-wersjach.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”” alt=”Dwa modele Lexusa NX” align=”right” prettyphoto=”true”]Produkcyjny Lexus NX otrzyma, w zależności od wersji wyposażenia, 17- lub 18-calowe koła, nad którymi zachowano tak charakterystyczne dla koncepcyjnego modelu muskularne nadkola. Polscy klienci będą mogli składać zamówienia już w czerwcu, a samochód znajdzie się w salonach sprzedaży w październiku. Ceny nie są jeszcze znane.

Źródło: Mototarget, Lexus

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJedne z najgłupszych drogowych przepisów
Następny artykułNagły pożar silnika spalił nowego Mercedesa S
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.