PODZIEL SIĘ

Z tej okazji na polski rynek trafi 40 sztuk specjalnej wersji Lancera Evolution.

Limitowana seria tego kultowego pojazdu jest już dostępna w kilku opcjach, w tym mocniejszych 330 KM i 360 KM. Co ciekawe, tego rodzaju naprawdę świetne auto dla fanów sportowych wrażeń, można kupić już od niecałych 150 tysięcy złotych.

[title type=”h2″]Legenda motoryzacji[/title]

Nie da się ukryć, że model Lancer Evolution to jedno z najlepszych aut rajdowych w historii. Dzięki niemu Mitsubishi zdobyło pięć tytułów w cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata WRC. Wielokrotnie rajdowcy podkreślali, że popularne Evo naprawdę świetnie się prowadzi i ma znakomite osiągi. Autem tym jeździli między innymi Tommi Makinen i Richard Burns.

[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/04/Mitsubishi-Lancer-środek.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/04/Mitsubishi-Lancer-środek.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”” alt=”Mitsubishi Evolution – środek” align=”left” prettyphoto=”true”]Pod maską Lancera Evo znajduje się zwykle, choć w różnych wersjach, dwulitrowy, ale za to turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 295 KM. To w połączeniu z napędem 4×4 daje świetne efekty. Liczne rankingi i testy przeprowadzane przez wydawnictwa motoryzacyjne na całym świecie plasują model Mitsubishi Lancer Evolution wśród najbardziej cenionych i emocjonujących konstrukcji. Choć warto tutaj wspomnieć, że jego główny rywal, czyli Subaru Impreza, to auto także godne uwagi. Zresztą zacięta walka pomiędzy fanami obu modeli trwa do dziś.

W tym roku mijają 4 dekady od momentu powstania oddziału MMC na Starym Kontynencie. Dla uczczenia tego wydarzenia, Mitsubishi przygotowało specjalną serię flagowego modelu marki – Mitsubishi Lancera Evolution z roku modelowego 2014.

[title type=”h2″]Wersje specjalne[/title]

Specjalna jubileuszowa seria obejmuje 295-konne wersje 2.0 GSR z manualną, pięciobiegową przekładnią 5MT i 2.0 MR TC-SST – ze sportową, 6-biegową, półautomatyczną przekładnią Twin Clutch SST (TC-SST), która łączy precyzję skrzyni manualnej z komfortem automatycznej przekładni. To gratka dla amatorów mocnych wrażeń – podczas jazdy w trybie Super Sport biegi zmieniane są w sposób, jaki robiłby to profesjonalny kierowca na torze wyścigowym.

W gamie modelu 2014 znalazła się też nieoferowana dotąd wersja 2.0 GSR 5MT GT330 i znana już 2.0 MR TC-SST GT330 w których klienci znajdą dodatkowo układ wydechowy HKS a centralna jednostka sterująca ECU regulowana jest przy pomocy oprogramowania firmy ECUTEC. Lancer Evolution GSR 5MT GT330 i MR TC-SST GT330 o mocy 330 KM i maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm osiąga prędkość 100 km/h w 4,9 sekundy.

[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/04/Mitsubishi-Lancer.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/04/Mitsubishi-Lancer.jpg” target=”_self” width=”640″ height=”” alt=”Mitsubishi Lancer Evolution – edycja specjalna” align=”center” prettyphoto=”true”]

Lancer Evolution MR GT330, podobnie jak MR TC-SST dostępny jest z fabrycznym pakietem High Performance, który obejmuje kolejne udoskonalenia w zakresie osiągów, przyczepności, prowadzenia i stabilności toru jazdy. W skład pakietu wchodzą: jednorurowe amortyzatory Bilstein, sprężyny śrubowe Eibach, 18-calowe obręcze kół BBS z kutego aluminium, dwuczęściowe przednie tarcze hamulcowe Brembo, które pozwalają zredukować masę każdego koła o 1,3 kg oraz zapewniające lepszą przyczepność opony z usztywnionym opasaniem bocznym.

Za dodatkowe 6500 zł nabywcy wersji GSR mogą dokupić tak zwany pakiet NAVI. Oznacza on wyposażenie samochodu w stację multimedialną Alpine INE-W970BT z ekranem dotykowym LCD o przekątnej 6,1 cala, nawigacją satelitarną, odtwarzaczem płyt CD/DVD, obsługą formatów MP3/WMA/ACC, wbudowanym modułem Bluetooth i portem USB. Stacja jest kompatybilna z urządzeniami iPod/iPhone.

Jubileuszowej serii 40 egzemplarzy modelu Mitsubishi Lancer Evolution 2014:

[arrow_list]

  • Lancer Evolution 2.0 GSR 5MT – 154 990 zł
  • Lancer Evolution 2.0 GSR 5MT GT330 – 164 990 zł
  • Mitsubishi Lancer Evolution 2.0 GSR 5MT GT360 – 186 990 zł
  • Lancer Evolution 2.0 MR TC-SST – 179 990 zł
  • Lancer Evolution 2.0 MR TC-SST GT330 – 189 990 zł
  • Dopłata za lakier metalizowany lub perłowy – 1900 zł
  • Pakiet Alcantara – 5000 zł
  • Pakiet NAVI – 6500 zł

[/arrow_list]

Źródło: Mitsubishi, Mototarget

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułNagły pożar silnika spalił nowego Mercedesa S
Następny artykułHybrydowy Bentley staje się faktem
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.