PODZIEL SIĘ
BMW Serii 3 E46

Mimo że auto debiutowało szesnaście lat temu, jest bardzo poszukiwane na rynku wtórnym. Jakie są opinie na temat BMW serii 3 E46? Jeżeli wybierzemy egzemplarz nie poddawany tuningowi oraz serwisowany zgodnie z zaleceniami producenta, to prawdopodobnie większych problemów eksploatacyjnych nie napotkamy. Auto uchodzi za dość bezawaryjne, jednakże jest kilka rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę.

BMW serii 3 czwartej generacji zostało zaprezentowane w 1998 roku. Model ten otrzymał oznaczenie E46. W stosunku do poprzednika auto nie przeszło rewolucji stylistycznej tylko zostało dostosowane do ówcześnie panujących trendów. Jest zaliczane do segmentu D, co oznacza, że jest to klasa średnia premium. Ten ostatni przymiotnik zawdzięcza głównie swojemu bawarskiemu pochodzeniu.

Koncern BMW wiązał z tym modelem szansę na zwiększenie sprzedaży ze względu na dobre opinie poprzednika. W momencie wprowadzenia był on najtańszy z rodziny. W przeciwieństwie do następcy, auto składano tylko w Niemczech – w zakładach w Regensburgu, Monachium i Dingolfing.

Używane BMW Serii 3 e46 - tył
Używane BMW Serii 3 e46 – tył

BMW serii 3 E46 opinie – ostatni hatchback z serii

Auto było wytwarzane w pięciu wersjach nadwoziowych. Rok po premierze do sedana dołączyła odmiana kombi, carbio i coupe. Jako ostatnią, w roku 2000, do grona dodano wersję hatchback, która okazała się być ostatnim wcieleniem trójki o tym nadwoziu. Koncern tłumaczył, że jej wycofanie było podyktowane względami sprzedażowymi. Jak jednak czas pokazał, wówczas BMW przygotowywało się do wprowadzenia na rynek serii 1. W 2001 roku auto przeszło facelifting, w którym wyeliminowano niektóre z wad konstrukcyjnych.

Taki model BMW zwany był również Compact
Taki model BMW zwany był również Compact

BMW serii 3 E46 opinie i problemy

Jedną z poważniejszych dla tego modelu usterek jest pękająca podłoga. Do takich sytuacji dochodziło oczywiście w ekstremalnych przypadkach. Ujawniała się ona wraz z rosnącym przebiegiem auta. Niewłaściwa konstrukcja mocowania tylnej ramy pomocniczej do nadwozia powodowała, że poduszki ramy odrywały się razem z karoserią. Wada ta dotyczyła praktycznie wszystkich wersji wyprodukowanych przed 2001 rokiem. Wraz z faceliftingiem konstrukcję poprawiono. Innym problemem trapiącym serie 3 to rdzewiejące dolne fragmenty drzwi.

BMW serii 3 E46 opinie o silnikach

W wysokoprężnych jednostkach napędowych dochodziło często do obluzowania się klapek w kolektorze ssącym. Problem dotyczył praktycznie wszystkich silników tego typu montowanych w tym modelu. Odpowiadała ona za zmianę geometrii dolotu. Zdarzały się sytuacje, w których wpadała ona do silnika, co skutkowało jeszcze dotkliwszymi usterkami. Rozwiązaniem jest ich regeneracja, której koszt to około 500 złotych.

BMW e46 - cabrio
BMW e46 – cabrio

Do ważniejszych awarii należą również problemy z turbosprężarką. W szczególności tyczy się to dwulitrowego diesla. Z tego typu silników montowanych w tym modelu warto wybrać ten o pojemności dwóch litrów, wyposażony we wtrysk common rail o oznaczeniu N47. Jednostka została wprowadzona w trakcie produkcji i chwalona jest do dziś.

Godne polecenia są silniki benzynowe i one mają naprawdę dobre opinie. Najsłabsza jednostka o pojemności 1,8 litra nie jest żwawa, ale za to tania w eksploatacji i niezawodna. Największym kompromisem jest silnik dwulitrowy 318i. Jeżeli kogoś stać, warto wybrać wersje sześciocylindrowe. Jednostki te mają bardzo dobrą kulturę pracy, są elastyczne i dynamiczne. Nie ma też z nimi wielu problemów. Trzeba jednak pamiętać, że dwa cylindry więcej oznacza wyższe zużycie paliwa.

Wnętrze może zaskoczyć

BMW e46 - środek
BMW e46 – środek

Podczas poszukiwania używanej trójki czwartej generacji możemy się natknąć na egzemplarze o bardzo zróżnicowanym wyposażeniu. BMW za wiele dodatków kazało sobie dopłacać. Nie brakuje egzemplarzy w których znajdziemy jedynie wspomaganie kierownicy, system ABS oraz poduszkę powietrzną kierowcy. W sedanach zdarzało się, że nie było możliwości składania tylnych siedzeń, a w niższych wersjach dopłaty wymagały nawet dywaniki. Nie można się jednak przyczepić do trwałości i wykonania.

W opcji znajdowały się również elementy m-pakietu takie jak sportowe zawieszenie, sportowa kierownica, czy zderzaki. Przypadną one do gustu przede wszystkim fanom mocniejszych doznań. Z kolei niska i sportowa pozycja za kierownicą to przede wszystkim zasługa obniżonego zawieszenia sygnowanego logiem motorsport.

BMW serii 3 coupe - wszystkie
BMW serii 3 coupe – wszystkie

Używane BMW e46 opinie ma raczej dobre

BMW serii 3 E46 jest jednym z najbardziej poszukiwanych aut na rynku wtórnym w Polsce. Używane bmw e46 opinie ma więc niezłe. Powodem tego jest fakt, że to jedno z najlepszych aut premium pod względem stosunku ceny do jakości. Niestety wiele egzemplarzy przyjechało do nas zza zachodniej granicy i w nich należy uważać na tzw. renowacje stanu licznika. Samo serwisowanie auta ze względu na wiek, nie jest bardzo kosztowne jeśli chodzi o zakup części. Robocizna może być jednak nieco droższa niż w przypadku innych marek. Przede wszystkim jeżeli interesuje nas E46, warto wybrać ten po faceliftingu oraz egzemplarz posiadający jakiekolwiek wyposażenie. Auto nie jest może oryginalnym wyborem, ale serwisowany zgodnie z zaleceniami producenta egzemplarz, na pewno nam się odwdzięczy. Trzeba jednak dodać, że niestety nawet mimo swojego wieku jest ono dość drogie w zakupie. Ceny większości ofert przekraczają 10 tysięcy złotych, a za egzemplarz po faceliftingu trzeba często zapłacić ponad 15 tysięcy złotych.

Czekamy też na Wasze opinie dotyczące BMW e46 w komentarzach poniżej.

BMW Serii 3 E46 – bezpieczeństwo – test euro NCAP:

ZALETY:

  • wysoka jakość wykonania
  • bogata oferta rynkowa
  • dobre własności jezdne
  • wygodna pozycja za kierownicą

WADY:

  • słabe wyposażenie standardowe i stosunkowo ciasne wnętrze
  • wada konstrukcyjna w modelach przed 2001 rokiem i usterka silników diesla
  • zauważalną część oferty stanowią egzemplarze nieodpowiednio serwisowane
  • stosunkowo wysoka cena zakupu

BMW serii 3 e46 – dane techniczne:

Produkcja w latach: 1998 – 2007
Silniki: benzynowe: 3.2 i 24V 343KM 2001-2006, 3.2 i 24V CLS 360KM, 2003-2006, 316 i 105KM 1999-2001, 316 i 105KM 2001-2006, 316 ti 116KM 2001-2006, 318 Ci 143KM 2001-2007, 318 i 118KM 1998-2001, 320 i 150KM 1998-2001, 320 i 170KM 2000-2007, 320 i 170KM 2001-2005, 323 i 170KM 2000-2007, 325 i 192KM 2000-2007, 325 i 192KM 2001-2005, 328 Ci 193KM 1999-2000, 328 i 193KM 1998-2000, 328 i 193KM 2000-2003, 330 i 231KM 2000-2007; diesle: 318 d 115KM 2001-2005, 318 td 115KM 2004-2006, 320 Cd 150KM 2004-2007, 320 d 136KM 1998-2001, 330 d 204KM 2003-2006, 330 xd 184KM 2000-2003, 330 Xd 204KM 2003-2006, 330 Xd 204KM 2003-2007
Rodzaje skrzyń biegów: manualna i automatyczna
Rodzaje napędu: tylny lub AWD
Długość:: 4262–4492 mm
Szerokość: 1739–1780 mm
Wysokość: 1369–1434 mm
Masa własna: 1360–1790 kg
Liczba miejsc: 4-5
Test Euro NCAP: 4 gwiazdek
Pojemność bagażnika: sedan: 440 l, kombi: 435-1345 l, coupe 410 l

Sprawdź pozostałe opinie o autach używanych w naszym serwisie w tym miejscu.

  • c3

    jestem od roku szczęśliwym posiadaczem BMW e46 touring 320 i(170km)manual 2001 rok.ściągałem auto z Belgii za….pfff… 1800 euro 🙂
    jak pojechałem na pierwszy przegląd,to szefo zakładu powiedział mi że kupiłem auto za darmo w stosunku do wyposażenia,i jakości utrzymania auta:)
    i jedyne co wymieniłem od tego czasu,to;
    olej,tuleje wahacza,i pęknięty zbiorniczek wyrównawczy (płynu chłodniczego)
    silnik na postoju jest prawie niesłyszalny,piękna praca silnika 6 cylindrowego robi swoje przy dodaniu gazuuuu:)piękna tapicerka skórzana w beżowym kolorze:)
    Jedyny minus to pokazująca się korozja;/ ale lepsza korozja niż problemy mechaniczne:)

  • Opcja z tym samochodem bardzo dobra, to jeden z najbardziej udanych modeli BMW. Samochód stosunkowo tani i a klasa bardzo dobra