PODZIEL SIĘ

Mercedes Klasy E od Brabusa to prawdziwa dawka adrenaliny. Moc wylewa się niemal z każdego elementu auta!

W najnowszym Brabusie, który bazuje na Klasie E, niestety nie znajdziemy już silnika V12. Ten został zastąpiony motorem V8. Nie ma jednak powodów do obaw. Moc, która w nim drzemie z pewnością wgniata w fotel. Otóż producent wycisnął z tego silnika aż 850 KM! Zastosowane zostały dwie zmodyfikowane turbosprężarki oraz nowy kolektor dolotowy i wydechowy. To pozwoliło na osiągnięcie 1450 Nm momentu obrotowego w przedziale od 2500 do 4500 obr./min. Chociaż ze względu na ogromne przeciążenia, jakie są przenoszone na podzespoły auta, maksymalna wartość momentu w autach przeznaczonych do ruchu ulicznego została ograniczona do 1150 Nm.

[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/05/brabus-środek.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/05/brabus-środek.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”” alt=”Brabus – środek” align=”right” prettyphoto=”true”]Silnik otrzymał do pary zmodyfikowaną skrzynię SPEEDSHIFT MCT o siedmiu przełożeniach, która przekazuje napęd na tylną oś lub na wszystkie cztery koła. W pierwszym przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,7 sekundy, a w odmianie 4Matic tylko 3,1 sekundy. Producent określa prędkość maksymalną w przedziale od 300 do ponad 350 km/h – wszystko zależy od zastosowanych opon, przełożeń skrzyni biegów i ustawień komputera sterującego pracą silnika.

Źródło: Brabus, Mototarget

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułTo pierwsze takie auto od Mitsubishi
Następny artykułPolscy studenci w najbardziej prestiżowych zawodach motoryzacyjnych
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.