PODZIEL SIĘ
Peugeot 307 opinie

Mający niezbyt dobre opinie Peugeot 307 z pewnością może się pochwalić mało awaryjnymi silnikami oraz zawieszeniem. Trapi go jednak masa drobnych usterek związanych m.in. z elektryką, które psują jego opinie. Auto z pewnością przypadnie do gustu rodzinom z dziećmi, ale doprowadzi do szału osobę, która lubi mieć wszystko w samochodzie sprawne.

Peugeot 307 to przedstawiciel klasy kompakt produkowany w latach 2001-2008 (na zdjęciu powyżej pierwsza wersja sprzed faceliftingu). W 2002 roku model ten został uhonorowany prestiżową nagrodą Europejskiego Samochodu Roku. W momencie prezentacji auto wyróżniało się stylistycznie w porównaniu do obecnych już jakiś czas na rynku rywali jak Golf czwartej generacji oraz Astra drugiej generacji. Auto było produkowane przede wszystkim we Francji w miejscowości Sochaux. Wytwarzano je również w Argentynie oraz Chinach.

Początkowo dostępna była tylko trzy lub pięciodrzwiowa odmiana hatchback, ale pojawiły się opinie kierowców, którzy chcieliby czegoś więcej. Rok później do oferty dołączyło kombi zwany również Break, w dwóch odmianach. Pierwsza z nich, to standardowe kombi, druga natomiast miała oznaczenie SW. Charakteryzowała się o 100 mm dłuższym rozstawem osi, co skutkowało większą ilością miejsca w kabinie, w której zamontowano aż trzy rzędy foteli. Z tyłu zamiast tylnej kanapy znajdują się trzy niezależne od siebie fotele, a w bagażniku kolejne dwa. Do tego w każdym egzemplarzu posiadającym oznaczenie SW, montowany był szklany dach. Dwa dodatkowe siedzenia stanowią jednak problem, jeżeli na co dzień nie wozimy tylu pasażerów. Po ich złożeniu nie tworzą one płaskiej podłogi bagażnika i lepiej je po prostu wymontować. Długość hatchbacka to 4,2 metra, a kombi 4,41 metra.

Peugeot 307 opinie

W 2003 roku pojawiła się odmiana CC, czyli coupe-cabrio. W rzeczywistości był to kabriolet z twardym, metalowym dachem. Wersja ta ma dość ciekawą stylistykę. Wyróżniają się tylne ledowe lampy, które były stosunkowo nowym rozwiązaniem. W 2005 roku cała rodzina modelowa przeszła facelifting. Na zdjęciu powyżej widać właśnie przód modelu 307 po zmianach. Wszystkie kolejne wersje 307 miały już od 2005 większy grill znany chociażby z większego modelu 407.

Peugeot 307 opinie – uwaga na pożar

Francuski kompakt zyskał złą sławę przede wszystkim przez samozapalające się egzemplarze z początku produkcji. Pożar wywoływało zwarcie w instalacji elektrycznej ABS-u. Producent szybko zareagował poprawiając ten błąd konstrukcyjny. Auta, które zjechały wcześniej z taśmy wzywano natomiast do serwisu na bezpłatną naprawę. Za pomocą numeru VIN można sprawdzić, czy dany egzemplarz był objęty akcją serwisową.

Peugeot 307 opinie – tył

Złą opinię Peugeota 307 okryły także awarie elektroniki. Jedną z najbardziej irytujących jest elektryczne sterowanie zamka klapy bagażnika. Przewody doprowadzające do niego prąd pękają. Są dość długie i aby usunąć usterkę należały wymienić cały przewód, co wiąże się ze zdjęciem podsufitki. Awaria jest dość powszechna, a skutkuje tym, że nie da się otworzyć bagażnika. Koszt naprawy to około 300 złotych. Inną tego typu usterką jest rozmazujący się lub w ogóle nie działający wyświetlacz na konsoli środkowej. Objawia się ona głównie przy wyższych temperaturach. Co gorsze, nie ma możliwości wykonania naprawy. Koszt jego wymiany to około 800 złotych. Zakup używanego z pewnością będzie tańszy, ale nie wiadomo jak szybko się zepsuje. Jakość wyświetlaczy poprawiła się w modelach po faceliftingu. Trzecią najczęściej pojawiającą się usterką elektryczną jest awaria dźwigni kierunkowskazu. Po wrzuceniu kierunkowskazu, manetka nie chce wracać do poprzedniej pozycji lub w ogóle nie działa. Problem pojawia się wówczas nie tylko z sygnalizowaniem kierunku jazdy, ale i z klaksonem i światłami. Koszt nowego elementu to około 200 złotych.

Peugeot 307 opinie – bezawaryjne silniki i zawieszenie

307-ka ma mało zaawansowane konstrukcyjnie zawieszenie i opinie na jego temat są dobre. Dlaczego? Z przodu zamontowano kolumny McPhersona, a z tyłu belkę skrętną. Zaletą tego rozwiązania jest niewątpliwie niska awaryjność. Jeżeli jednak usterki wystąpią, to ich naprawa jest stosunkowo prosta i tania.

Co do silników, to w dużej mierze także nie ma się do czego przyczepić. Najbardziej poszukiwane są samochody z silnikami diesla o pojemności 1,6 litra i mocy 90 koni. Auto ważące około 1200 kilogramów wyposażone w tą jednostkę nie jest zbyt żwawe, ale za to spala około 5 litrów na 100 kilometrów. Do tego nie ma w nim wielu usterkowych części. Silnik jest pozbawiony turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek, koła dwumasowego oraz filtra cząstek stałych. Trzeba jednak uważać na smarowanie obecnej w silniku tradycyjnej turbosprężarki. Peugeot zastosował cienką rurkę, która doprowadza do niej olej smarujący, a ta lubi się zatykać.

Rozwiązaniem jest jej przeczyszczenie co kilka lat. Sukces jednostki potwierdza mnogość producentów ją stosujących. Wśród nich znajdziemy bardzo popularnego na naszym rynku Forda Focusa drugiej generacji, modele Citroena, Mazdy, Mini Volvo oraz Suzuki.

Peugeot 307 SW combi – opinie

W Peugeocie montowany był również silnik diesla 1,4 litra o mocy 68 km, jednakże odradzamy go ze względu na zbyt niską moc w stosunku do gabarytów auta. Bardzo udaną konstrukcją jest silnik 2-litrowy. Jego unowocześnioną wersję nadal stosuje się w wielu modelach nie tylko Peugeota i jest uznawana z jedną z najlepszych na rynku. Jedyną rzeczą, do której można się przyczepić, to awarie koła pasowego. W 2004 roku ofertę uzupełnił silnik 1,6 litra o mocy 109 km. W nim z kolei od czasu do czasu zdarzały się problemy z zamontowanym filtrem cząstek stałych.

Udane silniki diesla poddają pod wątpliwość kupno auta z benzyniakiem. Producent proponował w zasadzie jednostki o analogicznej mocy i pojemności. Co do awaryjności, to o ile w silnikach wysokoprężnych można było znaleźć sporadyczne usterki, o tyle tutaj zdarzają się one jeszcze rzadziej. Nie da się jednak ukryć, że nieco więcej palą.

Peugeot 307 opinie o jakości i wnętrzu

Peugeot 307 opinie – środek

Poza usterkami elektrycznymi, auto jest także dość słabo wyciszone. Nie można mu jednak odmówić przestronności, a dostępność do tylnej kanapy jest bardzo dobra. Dużo miejsca maja zarówno pasażerowie przednich, jak i tylnych siedzeń. Wiele, w porównaniu do konkurencji z tamtych lat, pomieści również bagażnik (340 litrów – hatchback, 520 litrów – kombi).

Peugeot 307 opinie o aucie

Auto z pewnością jest dobrym wyborem dla rodziny. Jego najważniejsze elementy, czyli silnik oraz zawieszenie są stosunkowo mało awaryjne. Atrakcyjna jest również cena. Ze względu na dość mizerną opinię francuskich aut z tego okresu w Polsce, na rynku wtórnym ceny rozpoczynają się od 8 tysięcy złotych. Warto jednak zainwestować więcej (około 14 tysięcy złotych) i kupić model nowszy, po face liftingu. Nie warto inwestować w egzemplarze mające przebieg bliski 300 tysięcy km, gdyż wówczas usterki mogą zacząć się pojawiać jedna po drugiej. Jakie są Wasze opinie o tym modelu? Dajcie znać w komentarzu pod artykułem.

ZALETY:

  • bezawaryjne silniki i zawieszenie
  • przestronne wnętrze i duży bagażnik
  • atrakcyjna cena na rynku wtórnym

WADY:

  • duża ilość drobnych usterek głównie związanych z wnętrzem
  • niska jakość wykonania
  • słabe wygłuszenie kabiny

BMW serii 3 e46 – dane techniczne:

Produkcja w latach: 2001-2008 (w Argentynie do 2011)
Silniki: benzynowe:1.4 SOHC 75 KM, 1.4 DOHC 88 KM, 1.6 DOHC 109 KM, 2.0 DOHC 136 KM, diesle: 1.4 HDi SOHC 68 KM, 1.6 HDi SOHC 90 KM, 1.6 HDi SOHC 109 KM, 2.0 HDi SOHC 90 KM, 2.0 HDi SOHC 109 KM, 2.0 HDi DOHC 136 KM
Rodzaje skrzyń biegów: manualna lub automatyczna
Rodzaje napędu: przedni
Długość: hatchback: 4210 mm, CC: 4350 mm, sedan: 4470 mm., kombi: 4420 mm
Szerokość: 1730 mm
Wysokość: 1510 mm, CC: 1420 mm
Masa własna: 1233 – 1566 kg
Liczba miejsc: 5-7
Test Euro NCAP: 4 gwiazdki
Pojemność bagażnika: hatchback: 340 – 1328 l, sedan: 503 – 1675 l, kombi: 520 – 1875 l, CC: 204 – 350 l

  • Wiesław Zych

    Peugeot 307 to fajne cacko, mnie się bardzo sprawdził, miałem kupiony za pośrednictwem at garage i dostałem go w atrakcyjnej cenie. Polecam