PODZIEL SIĘ

Oto jak wyglądają zmiany w najnowszym modelu RS.

Energiczny charakter Audi RS 7 Sportback jest widoczny już na pierwszy rzut oka. Długa maska silnika, sportowo, płynnie zarysowany słupek C i stromo opadający tył, podkreślają wyjątkową estetykę pojazdu. Nowe detale stylistyczne, np.: osłona chłodnicy Singleframe z typową dla modeli RS kratownicą o strukturze plastra miodu, nadają mu wyrazistych akcentów. Narożniki osłony są teraz zarysowane jeszcze ostrzej i wyraźniej. Do dyspozycji kierowcy są trzy opcjonalne pakiety stylistyczne – matowe aluminium, lśniąca czerń i carbon. Dolny wlot powietrza z przodu pojazdu ma nadrukowany na kratownicy emblemat quattro. Lekkiemu retuszowi poddano również zderzaki, wyposażone w wyraziste wloty powietrza po bokach.

Połączenie wysokiej mocy czterolitrowego silnika V8 z techniką cylinderondemand, napędem quattro i inteligentną, lekką konstrukcją, czyni RS 7 Sportback jednoznacznie sportowym samochodem, który da wiele satysfakcji wielbicielom dynamicznej i jednocześnie efektywnej jazdy – zapewnia prof. Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego.

Dostępne w standardzie reflektory diodowe dopasowano do nowego kształtu osłony Singleframe. Na życzenie, Audi dostarcza reflektory diodowe Matrix LED, które dodatkowo, wyłącznie w modelu RS 7 Sportback, mają przyciemnione klosze. W tej opcji montuje się również przednie kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Z tyłu pojazdu, takie kierunkowskazy montowane są seryjnie. Światła tylne mają również nową strukturę wewnętrzną. Nowością w palecie kolorów są barwy: srebrny Florett z efektem metalicznym, biały Gletscher z efektem metalicznym, czarny Mythos z efektem metalicznym i niebieski Sepang z efektem perłowym.

We wnętrzu, utrzymanym w eleganckiej czerni i zdominowanym przez sportowe siedzenia RS, styliści delikatnie przeprojektowali tablicę przyrządów, regulatory nawiewu, manetki przy kierownicy i emblemat quattro na desce rozdzielczej. Montowany seryjnie system MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch, oparto na modułowym systemie Infotainment najnowszej generacji. Jego najważniejszy element to wydajny procesor graficzny stworzony przez partnerską firmę Nvidia.

Pod maską jednak bez zmian. Silnik 4.0 TFSI w Audi RS 7 Sportback ma moc 412 kW (560 KM). Stały moment obrotowy 700 Nm dostępny jest w zakresie od 1750 do 5500 obr./min. Mocna jednostka napędowa rozpędza od 0 do 100 km/h w czasie 3,9 sekundy, a po wyposażeniu pojazdu w opcjonalne pakiety Dynamic, jego prędkość maksymalną można zwiększyć do 280 lub nawet do 305 km/h. W testach zużycia paliwa NEDC, głęboko brzmiący V8 Biturbo zużywa średnio tylko 9,5 litra paliwa na 100 km (221 g CO2 na km).

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułSzykuje się mocna konkurencja dla niemieckich monstrów
Następny artykułPrzetarg dla wojska ustawiony? Skoda wygra dzięki parasolowi
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.