PODZIEL SIĘ

Obszerna oferta silnikowa i bogate wyposażenie. Nowy flagowy model Volkswagena stawia wysoko poprzeczkę.

W ubiegły piątek i sobotę Volkswagen zapraszał wszystkich zainteresowanych do swoich salonów w celu przedstawienia swojej nowej flagowej limuzyny. Chodzi oczywiście o model Passat. Auto dostępne jest zarówno w wersji Limousine jak i Variant. Za odmianę Limousine z podstawową wersją wyposażenia, bez dodatków, z benzynowym silnikiem TSI o pojemności 1,4 litra o mocy 125 KM zapłacimy 90.790 złotych. Za analogiczną ofertę w odmianie Variant trzeba zapłacić 95.190 złotych.

To już ósma generacja Passata. Nowy Volkswagen Passat oferowany jest w trzech wersjach wyposażeniowych: Trendline, Comfortline i Highline. Passat B8 poza nowymi silnikami, mniejszą masą, oferuje nowe systemy multimedialne oraz te wspomagające i poprawiającymi komfort jazdy. Należą do nich Active Info Display (w pełni cyfrowy wyświetlacz wielofunkcyjny zastępujący zegary), wysuwany wyświetlacz Head-up, a także Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, rozpoznający również pieszych. Kolejne światowe nowości to Emergency Assist (system zatrzymujący samochód w przypadku zaśnięcia bądź zasłabnięcia kierowcy), Trailer Assist (ułatwiający manewrowanie z przyczepą) oraz asystent jazdy w korkach. Z niecierpliwością czekamy aby je wypróbować.[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/07/VW-Passat-2015-22.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/07/VW-Passat-2015-22.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Nowy Volkswagen Passat w wersji Limousine” align=”center” prettyphoto=”true”]

Nowy Volkswagen Passat oferowany będzie początkowo z czterema silnikami TSI i czterema silnikami TDI. Silniki benzynowe dysponują mocą 125, 150, 180 i 220 KM. Za przeniesienie mocy w tych jednostkach odpowiedzialna jest 6-biegowa przekładnia manualna lub dwusprzęgłowa DSG. Silnik 1.4 TSI o mocy 150 KM posiada system aktywnego odłączania cylindrów (ACT), który tymczasowo wyłącza drugi i trzeci cylinder. W zależności od stylu jazdy pozwala to na zaoszczędzenie około 0,5 litra paliwa na 100 km, dzięki czemu nowy Passat z tym silnikiem zużywa, według producenta 4,9 l/100 km.

W przypadku silników wysokoprężnych do wyboru są jednostki 1.6 TDI o mocy 120 KM oraz trzy jednostki o pojemności 2.0 TDI o mocy 150 KM, 190 KM i 240 KM. Silnik 120 KM może być zamawiany z 6-biegową przekładnią manualną, 150 KM i 190 KM z przekładnią manualną lub 6-biegową DSG. W Passacie debiutuje także mocniejsza 240-konna jednostka. Jest to silnik bi-turbo, który oprócz wysokiej mocy dysponuje także imponującym momentem obrotowym 500 Nm. W tym wariancie montowany jest seryjnie napęd na wszystkie koła 4MOTION oraz 7-biegowa przekładnia DSG.[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/07/VW-Passat-2015-72.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/07/VW-Passat-2015-72.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Nowy Volkswagen Passat w wersji Variant” align=”center” prettyphoto=”true”]

Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 6. Wszystkie wersje są wyposażone w system Start-Stop i tryb rekuperacji. Oferta silników będzie rozszerzana, docelowo obejmie 10 silników o mocy od 120 do 280 KM.

Samochód w podstawowej wersji jest wyposażony, m. in. w trzystrefową, automatyczną klimatyzację, system radiowy Composition Colour z kolorowym ekranem dotykowym, tylne światła LED, czujnik deszczu, przyciemniane lusterko wsteczne, system automatycznego hamowania po kolizji, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, proaktywny system ochrony pasażerów Pre Crash, system Keyless Go – bezkluczykowe uruchamianie pojazdu, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold.[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/07/VW-Passat-2015-122.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/07/VW-Passat-2015-122.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Nowy Volkswagen Passat – wnętrze” align=”center” prettyphoto=”true”]

Ponadto dla wszystkich wersji nowy Volkswagen Passat oferowany jest atrakcyjny pakiet wyposażenia dodatkowego Business. Dla wersji Trendline kosztuje 1.840 złotych i zawiera: system nawigacji satelitarnej Discover Media, reflektory LED Basis, Pakiet Światło (Light Assist, czujnik zmierzchu). Dla linii wyposażenia Comfortline i Highline pakiet kosztuje odpowiednio 3.690 i 2.990 złotych, zawiera system nawigacji satelitarnej Discover Media, reflektory LED w wersji Top ze światłami LED do jazdy dziennej, system Dynamic Light Assist oraz reflektory przeciwmgielne (dla wersji Comfortline).

Źródło: Volkswagen, Motoday, Mototarget