PODZIEL SIĘ
Opel Vectra C opinie

Sprawdzamy największe wady i zalety popularnego w Polsce auta klasy średniej. Co się w nim psuje najczęściej, a za co należy ten model pochwalić? Sprawdźcie opinie o modelu Opel Vectra C.

Mało kto wie, że Vectra C wiele części dzieli z Fiatem Cromą. Nie jest to wcale wada, gdyż najlepsze diesle w tym Oplu pochodzą właśnie z włoskiego koncernu. Niemieckie auto jest przestronne i stosunkowo niezawodne. Może poza zawieszeniem. Zacznijmy jednak od historii tego pojazdu.

Opel Vectra C zadebiutowała w 2002 roku i do tej pory zbiera umiarkowane opinie. Warto dodać, że niemiecki producent każdej kolejnej generacji tego modelu nadaje kolejne litery alfabetu. Łatwo wywnioskować zatem, że jest to już trzecia generacja Vectry. Początkowo była ona dostępna tylko w wersji sedan, ale jeszcze w tym samym roku, pojawiła się odmiana liftback (wraz z tylną klapą, podnosiła się również tylna szyba) o dodatkowym oznaczeniu GTS. Rok później wprowadzono na rynek odmianę kombi, która została wdzięcznie nazwana caravan. Miała ona o 13 cm dłuższy rozstaw osi, dzięki czemu więcej miejsca było w środku. Na tym samym, zmodyfikowanym podwoziu powstał Opel Signum. Opel Vectra C powstawał w niemieckiej fabryce w Russelsheim, a także w Anglii i Egipcie. Na rynku brytyjskim był oferowany pod marką Vauxhall, a w Australii jako Holden. W 2005 roku przeprowadzono facelifting w wyniku którego zmieniono maskę, przednie reflektory, zderzak oraz błotniki. Różnicę widać porównując zdjęcie poniżej, które przedstawia wersję po liftingu, z wersją przed zmianami znajdującą się na górze tekstu.

Opel Vectra C po face liftingu – opinie

Stylistykę Vectry C trzeba nazwać zachowawczą i tutaj opinie użytkowników są podzielone. Jest ona jednak o wiele ładniejsza od swojego poprzednika. Za najbardziej sportową uznawana jest wersja liftback, która w przeciwieństwie do sedana była dostępna również w sportowej odmianie OPC. Z kolei sportową wersję Vectry oferowano również w rodzinnej wersji kombi. Na pochwałę zasługuje zabezpieczenie antykorozyjne, co nie jest bez znaczenia w zimie na zasolonych drogach.

Opel Vectra C Caravan Kombi opinie

Opel należy do koncernu General Motors, dlatego nie dziwi fakt, że podobne podzespoły znajdziemy w innych markach należących do koncernu. Auto powstało na płycie podłogowej GM Epsilon I, którą dzieli z takimi samochodami jak Cadillac BLS oraz Saab 9-3. Przy konstruowaniu Opla Vectry, GM współpracowało z Fiatem od którego Opel przejął niektóre silniki diesla. Z kolei owocem współpracy dla Włochów było powstanie Fiata Cromy.

Opel Vectra C opinie – tył

Auto mierzy 4,6 metra w przypadku wersji sedan i liftback oraz 4,8 metra w przypadku kombi. Vectra może się pochwalić jednym z największych bagażników w klasie. Wnętrze jest równie przestronne, gdyż na tylnej kanapie bez problemu wygodnie zasiądą trzy osoby. Na materiały wykończeniowe nie można narzekać. Odmienne uczucia budzi natomiast stylistyka kokpitu. O ile do wyglądu zegarów można się przyzwyczaić, to konsola środkowa jest brzydka i szara. Kiepsko wygląda również wyświetlacz wkomponowany jakby na siłę pomiędzy kratki wentylacyjne. Jedynym elementem, który zasługuje na pochwałę jest drążek zmiany biegów, który dobrze leży w dłoni.
W podstawowej wersji wyposażenia Essentia, znajdziemy m.in. ABS, ESP, sześć poduszek powietrznych, elektryczne szyby i ręczną klimatyzację. Nieco bogatsze odmiany to Elegance i Cosmo.

Silniki Opel Vectra C opinie – diesle Fiata i benzyniaki GM

Do wyboru było sześć silników benzynowych i cztery diesle. Do tego auta polecamy jednak jednostkę diesla. Odrzucić należy silniki 2,0 oraz 2,2 DTI. Miały one problemy z rozszczelniającymi się układami wtryskowymi, a także już w momencie wejścia samochodu na rynek, były dość przestarzałe. Zdecydowanie najlepszy jest silnik CDTi pochodzący z koncernu Fiat (Multijet). Trzonem oferty jest jednostka 1,9 litra występująca w trzech wariantach mocy (100, 120 i 150 KM). Jeżeli klient chce kupować części w ASO, to warto wybrać się do Fiata, gdyż zapłaci się mniej. Jest jeszcze silnik 3,0 V6, który dużo pali i jest drogi w naprawach.

Opel vectra C opinie – wnętrze

Więcej niż jeden silnik godny polecenia jest wśród benzyniaków. Słabsze jednostki 1,6 i 1,8 dobrze znoszą przeróbki na gaz. Dużo odpowiedniejsze osiągi zapewnia jednak wersja 2,2 litra. W 2004 roku zainstalowano w nim bezpośredni wtrysk benzyny. W konsekwencji zwiększyła się jego awaryjność. Nie można jednak wymienić jakiś szczególnych przypadłości. Silniki 2,8 i 3,2 litra to już propozycja dla amatorów szybkiej jazdy. Jednostkę 2,8 litra montowano w wersjach OPC, która przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 7 sekund.

Problemy Opel Vectra C – usterkowe i drogie w naprawie zawieszenie

Z przodu zastosowano układ McPhersona, natomiast z tyłu system wielowahaczowy. Spore problemy generują wahacze przednie. Wykonano je z lekkich stopów i mają niewymienne tuleje, przez co w przypadku awarii trzeba je wymienić w całości. Ceny nowego zamiennika zaczynają się od około 190 złotych za sztukę. Wahacz do Vectry markowej firmy np. Lemforder lub TRW, to już wydatek rzędu 500 złotych. Optymistyczną wiadomością jest to, że można próbować szukać elementów używanych z części wymontowanych nie tylko z innej Vectry, ale także Fiata Cromy czy Saaba 9-3, gdyż zawieszenia w tych autach konstrukcyjnie były takie same.

Tak prezentuje się Opel Vectra C w testach zderzeniowych Euro NCAP:

Doglądać należy również tylnego zawieszenia, które lubi tracić zbieżność. W takim wypadku warto sprawdzić tuleje dolnych wahaczy, które również wykonano z aluminium. Tutaj także ewentualna wymiana będzie sporo kosztować, bo zainwestować trzeba w cały wahacz, a nie tylko w tuleje. Jest on jednak nieco tańszy. Za nowy zamiennik dobrej jakości zapłacimy około 180 złotych.

Opel Vectra C opinie. Warto kupić?

Auto z pewnością zasługuje na uwagę. Oferta rynkowa jest ogromna, a jego popularność przekłada się na duży wybór części zamiennych oraz atrakcyjne ceny usług serwisowych, oczywiście poza ASO. Problemem mogą być drogie części zawieszenia. Wiele elementów można jednak szukać w egzemplarzach powypadkowych oraz tych, które przyjechały do nas z Wielkiej Brytanii. Jakie są Wasze opinie o modelu?

Opel Vectra C opinie

Ceny Vectry zaczynają się od około 10 tysięcy złotych. Radzimy jednak, aby wydać kilka tysięcy więcej. Rozsądne egzemplarze dostaniemy za 16 tysięcy złotych. Za wersje po faceliftingu zapłacimy 19-20 tysięcy złotych. W zamieszczanych ofertach nie ma co wierzyć w niskie przebiegi. Stan licznika na poziomie 180 tysięcy kilometrów jest w tym przypadku na porządku dziennym. Trzeba również uważać na sprowadzane egzemplarze, które nie zawsze są tak bezwypadkowe, jako to deklaruje sprzedawca.

ZALETY:

  • szeroka oferta rynkowa
  • przestronne wnętrze i duży bagażnik

WADY:

  • usterkowe i drogie w naprawie zawieszenie
  • brzydkie wnętrze

Opel Vectra C – dane techniczne:

Produkcja w latach: 2002 – 2008
Silniki: benzynowe: 1.6 ECOTEC 100KM, 1.6 TWINPORT ECOTEC 105KM, 1.8 ECOTEC 140KM, 1.8 ECOTEC 122KM, 2.0 turbo ECOTEC 175KM, 2.0 Turbo 175KM, 2.2 i 16V 155KM, 2.2 16V 155KM, 2.2 ECOTEC 147KM, 2.2 147KM, 2.8 V6 turbo ECOTEC 280KM, 2.8 V6 turbo ECOTEC 250KM, 2.8 V6 turbo ECOTEC 230KM, 3.2 i V6 24V 211KM, diesle: 1.9 CDTI 120KM, 1.9 CDTI 150KM, 1.9 CDTI 16V 150KM, 1.9 CDTI ECOTEC 120KM, 1.9 CDTI ECOTEC 100KM, 2.0 DTI ECOTEC 100KM, 2.2 DTI ECOTEC 125KM, 3.0 V6 CDTI ECOTEC 184KM, 3.0 V6 CDTI ECOTEC 177KM
Rodzaje skrzyń biegów: 5 i 6-biegowa manualna, 5 i 6-biegowa automatyczna
Rodzaje napędu: przedni
Długość: coupe: sedan, liftback: 4596 mm, kombi: 4822 mm, kombi FL: 4840 mm
Szerokość: 1798 mm
Wysokość: sedan, liftback: 1460 mm, kombi: 1500 mm
Masa własna: 1393 kg
Liczba miejsc: 5

Sprawdź pozostałe opinie o autach używanych w naszym serwisie w tym miejscu.