PODZIEL SIĘ

Flagowy SUV od niemieckiego producenta przeszedł mocną kurację odchudzającą. Ale nie tylko to zmieniło się na plus.

Porównując poprzednią generację Audi Q7 z tym, co właśnie zaprezentowało Audi podczas targów motoryzacyjnych w Detroit, widać mnóstwo różnic. Po pierwsze wygląd auta zmienił się dość drastycznie. Teraz całość ma bardziej agresywne kształty, co nadaje mu sportowego charakteru. Najważniejsze jest jednak, że ciężar został zmniejszony o 325 kilogramów! To świetna wiadomość, ponieważ pierwsze Q7 było mocno ociężałym SUV-em. Auto ma teraz niżej położony środek ciężkości i dodatkowo, jak obiecuje niemiecki producent, ma być bardziej zwrotne od poprzednika. Masa własna nowego Audi Q7 to zaledwie 1995 kg (w wersji 3.0 TDI), wszystko dzięki zastosowaniu wielomateriałowej konstrukcji nadwozia, między innymi licznych elementów z aluminium. Ponadto całość została postawiona na nowej płycie podłogowej i tylko ta zmiana pozwoliła pozbyć się ponad 100 zbędnych kilogramów. Co interesujące, mimo tego że wymiary zewnętrzne nowego Audi Q7 zmniejszyły się, to wnętrze oferuje więcej miejsca dla pasażerów i bagażu.

Zobacz galerię zdjęć nowego Audi Q7:

[minigallery ids=”9488″ prettyphoto=”true”]

Zmiana wyglądu to jednak nie wszystko. Inżynierom z Ingolstadt udało się w nowym Q7 znacznie zmniejszyć zużycie paliwa: aż o 28 procent w silniku TFSI i o 23 procent w jednostce TDI. Do wyboru mają być z kolei następujące jednostki: silnik 3.0 TDI o mocy 272 KM i motor 3.0 TFSI o mocy 333 KM, rozpędzają nowe Audi Q7 od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy (TFSI) lub w 6,3 sekundy (TDI). Wysokoprężna jednostka V6 ma spalać średnio 5,7 l oleju napędowego na 100 km. Ciekawe jak to będzie wyglądać w praktyce?

Nowe Audi Q7 to także świetny wybór dla osób ceniących sobie dostęp do nowych technologii. Nowością jest możliwość zintegrowania smartfona z Google Android Auto i z Apple CarPlay. Jak przekonuje Audi, Q7 to jeden z pierwszych na świecie samochodów, w którym dostępne są te funkcje. Ponadto w standardzie znajduje się tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z asystentem jazdy w korkach.

Audi zaplanowało także wersję Q7 etron quattro, które będzie pierwszą w ofercie tego niemieckiego producenta hybrydą typu plug-in z silnikiem wysokoprężnym. Dysponujące łączną mocą 373 KM i momentem obrotowym rzędu 700 Nm, będzie zarazem pierwszą w segmencie SUV-ów premium dieslowską hybrydą typu plug-in z napędem na cztery koła quattro. Spalanie wyniesie zaledwie 1,7 litra oleju napędowego na 100 km, a jedno pełne ładowanie akumulatora wystarczy by pokonać odcinek 56 km.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułMazda 6 I (2002-2007) opinie. Sprawdzamy jej największe wady i zalety
Następny artykułAston Maritn Vanquish na 60-te urodziny
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.