PODZIEL SIĘ
Mazda 6 I - opinie

Jak Mazda 6 pierwszej generacji wypada na tle konkurencji wśród innych aut używanych? Podpowiadamy, czy jest warta swojej ceny. Oto opinie o popularnym japońskim aucie.

Mówią na nią japoński Volkswagen. Cena się zgadza, gdyż Mazda 6 kosztuje na rynku wtórnym tyle co Passat lub Vectra. Tak jak w przypadku niemieckiej konkurencji to auto ma jednak swoje wady. Co prawda da użytkownikowi dużo radości z jazdy, ale jeżeli kupujemy je tylko ze względu na bezawaryjność, a w konsekwencji niskie koszty eksploatacji, to ten wybór będzie błędem. Ale czy jest warta zakupu? Jakie są o niej opinie? Sprawdźcie.

Mazda 6 pierwszej generacji to poszukiwany kąsek na rynku wtórnym. Auto zostało zaprezentowane w 2002 roku, jako następca modelu 626. Cechowało się dużo świeższą stylistyką, która nadal jest ceniona przez potencjalnych nabywców. Szóstka powstała w czasach, gdy znaczącym udziałowcem marki był koncern Ford (w szczytowym momencie posiadał on 33,4 procent akcji firmy). Nie dziwi więc fakt, że Mazda 6 ma niektóre części wprost przełożone z Forda Mondeo. Od swojego amerykańskiego kuzyna przejęła kilka zalet, ale też wad.

Mazda 6 I – opinie

Japoński model klasy średniej produkowany był w japońskiej Hiroszimie do 2007 roku. Jedynie egzemplarze na amerykański rynek były wytwarzane w USA. W 2005 roku Mazda 6 przeszła facelifting. Jak przystało na tego typu operacje, zmiany były kosmetyczne. Do wyboru są trzy wersje nadwoziowe: sedan, liftback oraz kombi.

Mazda 6 I opinie – wnętrze

Materiały użyte we wnętrzu są bardzo dobrej jakości. Niektórzy twierdzą, że prezentują się nawet lepiej niż w Toyocie Avensis, która pod tym względem znajduje się w czołówce. Minusem jest mały wyświetlacz panelu klimatyzacji oraz radia, na którym czasem ciężko cokolwiek dojrzeć. Bagażnik wersji sedan to 500 litrów, co jest dobrym wynikiem. Ze względu na praktyczność, my polecamy jednak wersję liftback, którą można rozpoznać po wycieraczce znajdującej się na tylnej klapie.

Mazda 6 I opinie wnętrze

Podstawowa wersja wyposażenia została nazwana Comfort. Nieco bogatsze wersje to Exclusive i Top. Ostatnia z wymienionych miała w standardzie reflektory ksenonowe. Na rynku wtórnym przeważają dość dobrze wyposażone samochody. Modele ze skórzaną tapicerką nie należą do rzadkości. Po modernizacji modelu, wprowadzono dwie nowe, dość skromne wersje: Active i Active+. Wśród usterek wnętrza należy wymienić awarie mechanizmu sterowania szyb, a do mankamentów słabe wyciszenie. Aczkolwiek ogólne opinie o wnętrzu Mazdy 6 pierwszej generacji są takie, że dobrze znosi upływ czasu.

Mazda 6 I opinie – problem z korozją

Elementem, na który koniecznie trzeba zwrócić uwagę przed zakupem jest stan nadwozia. Niestety Mazdy z tego okresu nie są odporne na korozję. Rdzewiały błotniki, drzwi, progi, a nawet klapa bagażnika. Słabo zabezpieczone przed korozją jest również podwozie. Tutaj warto się tym problemem samemu zainteresować i zainwestować w konserwację u specjalisty. W modelach po faceliftingu jest pod tym względem nieco lepiej.

Mazda 6 – test bezpieczeństwa Euro NCAP:

Mazda 6 I – opinie o silnikach

Mimo że znacznie bogatsza była oferta silników benzynowych, to w ogłoszeniach przeważają jednostki diesla. W praktyce jest to jeden silnik diesla (2,0 MZR-CD), który różni się detalami. Występowały trzy warianty mocy: 121, 136 i 143 KM. Ostatni z wymienionych pojawił się po 2005 roku wraz z filtrem cząstek stałych. Czytelnicy, którzy zapoznawali się już z naszymi raportami wiedzą, że problem z takim filtrem pojawia się, gdy auto jest użytkowane wyłącznie w mieście. Wówczas cząstki nie mogą się wypalić i zatykają filtr.

Mazda 6 sedan opinie

Ponadto przy zakupie Mazdy 6 z tym silnikiem trzeba uważać, gdyż jest on bardzo delikatny i takich opinii można znaleźć wiele. Jeżeli poprzedni właściciel używał niewłaściwego oleju lub wymieniał go zbyt rzadko, to możemy się spodziewać awarii. Przy zastosowaniu niewłaściwego oleju, silnik się zaciera. Do tego modelu stosuje się olej syntetyczny 5W30. W autach przed liftingiem normą są zapchane zawory EGR. Z kolei pasek rozrządu należy wymieniać co około 120 tys. kilometrów.

Mazda 6 I kombi facelifting – opinie

Na sporą pochwałę zasługują jednostki benzynowe, gdyż nie ma z nimi większych problemów. Do wyboru są silniki o pojemności 1,8 litra, 2 litry, 2,3 litra oraz 3 litry V6 (tylko USA). Moc którą dysponują oscyluje w przedziale od 120 do nawet 260 KM (2,3 MZR DISI Turbo – wersja MPS). Nie są wyposażone w bezpośredni wtrysk, więc można zainstalować instalację LPG. Plusem jest również obecność łańcucha rozrządu. Silniki te są wrażliwe na niedobory oleju. Przy ich eksploatacji należy na bieżąco kontrolować jego poziom.

Mazda 6 I opinie o zawieszeniu

Niestety trzeba również wspomnieć o skomplikowanym zawieszaniu. Podobnie jak bratnie Mondeo, Mazda 6 prowadzi się bardzo dobrze. Wbrew pozorom konstrukcja zawieszenia w tych dwóch modelach jest jednak różna. Wprawdzie zawieszenie szóstki nie jest bardzo awaryjne, ale jeżeli już przyjdzie nam coś wymieniać, to poczuje to nasz portfel.

Mazda 6 I – facelifting opinie

Z przodu zastosowano niestandardową konstrukcję, w której zamontowano aż trzy wahacze na każde koło. Z kolei z tyłu jest zawieszenie wielowahaczowe. Za komplet wahaczy przednich zapłacimy około 700 złotych.

Naszym zdaniem – opinia

Auta tej wielkości zwykle występują z dieslem pod maską, jednak w tym przypadku wręcz zalecane jest rozejrzenie się za egzemplarzem benzynowym, a te są dość drogie. Benzynowa Mazda 6 z początku produkcji to wydatek około 14 tysięcy złotych, a po faceliftingu 22 tysiące złotych. Co ciekawe w tym przypadku, auta z silnikami diesla są nieco tańsze. Wiele aut sprzedają importerzy i tutaj do rozmowy trzeba się przygotować. Lepiej kupić Mazdę 6 od osoby prywatnej, która zadbała o naprawę niektórych awarii, w szczególności dotyczących zawieszenia i silników diesla. Z kolei problemy z rdzą wprawne oko nabywcy samo zauważy. A jakie są Wasze opinie na temat auta?

ZALETY:

  • doskonałe prowadzenie
  • dobra jakość materiałów we wnętrzu
  • atrakcyjny design nadwozia

WADY:

  • awaryjne silniki diesla
  • drogie części zawieszenia
  • mocno rdzewiejące nadwozie i podwozie

Mazda 6 I generacji – dane techniczne:

Produkcja w latach: 2002 – 2007
Silniki: benzynowe: 1.8 MZR 120KM 2002-2008, 2.0 MZR 141KM 2002-2005, 2.0 MZR 147KM 2005-2008, 2.3 16V 175KM 2002-2008, 2.3 16V 178KM 2002-2008, 2.3 16V Turbo 260KM 2005-2008, 2.3 MZR 162KM 2002-2005, 2.3 MZR 166KM 2002-2008, 2.3 MZR DISI Turbo 260KM 2005-2008, 3.0 V6 24V 222KM 2002-2008, diesle: 2.0 MZR-CD 121KM 2002-2008, 2.0 MZR-CD 136KM 2002-2005, 2.0 MZR-CD 143KM 2005-2008
Rodzaje skrzyń biegów: 5 i 6-biegowa manualna, 4-biegowa półautomatyczna, 5 i 6-biegowa automatyczna
Rodzaje napędu: przedni, AWD
Długość: 4690 mm, kombi: 4710 mm
Szerokość: 1780 mm
Wysokość: 1435 mm, kombi: 1480 mm
Masa własna: od 1345 kg
Liczba miejsc: 5

Sprawdź pozostałe opinie o autach używanych w naszym serwisie w tym miejscu.

  • ArekM

    Fajne autko, niezły komfort i prowadzenie. Polecam niezdecydowanym 🙂

  • sin

    “Po modernizacji modelu, wprowadzono dwie nowe, dość skromne wersje: Active i “Active+”
    Tylko, że Active+ to najlepiej wyposażona wersja:
    http://www.activesystem.pl

  • sin

    Przepraszam, źle skopiowałem link do wersji wyposażeniowych. Tutaj poprawny:
    http://www.activesystem.pl/specyfikacje/mazda6.html

  • inez

    Na pewno wielką zaletą Mazdy 6 jest jej muskularna sylwetka. Od razu robi wrażenie, a co ważniejsze prowadzi się bardzo dobrze. Przy czym bardzo cenię sobie wprowadzone w niej rozwiązania takie jak SKYACTIV, dzięki któremu wszystko – poczynając od skrzyni biegów, a kończąc na silniku – działa bardzo prężenie. Niskie spalanie i emisja CO2 to kolejne plusy. w takiej cenie według mnie nie kupi się ładniejszego i lepszego sedana.

  • Marcin zz

    Bez wątpienia sylwetka Mazdy 6 jest bardzo kulturystyczna. Przy czym moim zdaniem jest ona odrobinę drapieżna. Co ważne samochód doskonale się prowadzi, a system Skyactive zapewnia płynną jazdę. Poza tym zarówno osiągi, jak i spalania w tym przypadku są bardzo przyzwoite:)

  • Katarzyna Surdel

    Witam mam problem z mazda 6 2004na wolnych obrotach mi szarpie wymieniłem cefke i dalej czy ktoś moze mi pomóc?