PODZIEL SIĘ

To nie pierwsza próba pokonania bestsellerów tej klasy z Europy.

Jak podaje producent Cadillac CTS-V stworzony został do walki z BMW M5 i Mercedesem E 63 AMG. Wyposażono go w doładowany silnik V8 o pojemności 6,2 litra, który rozwija 640 KM i aż 855 Nm momentu obrotowego. Jednostka jest połączona z ośmiobiegową automatyczną skrzynią, której błyskawiczne reakcje umożliwiają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie około 3,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 322 km/h.

Nowy sedan ma agresywny przedni pas, w którym wyróżnia się osłona chłodnicy o strukturze siatki i większy wlot powietrza. Samochód posiada również przedni spoiler oraz wentylowaną maskę silnika wykonaną z włókna węglowego. W bocznym widoku dominują poszerzone błotniki i aerodynamiczne progi, natomiast najważniejszym elementem tylnego pasa jest spoiler zintegrowany z pokrywą bagażnika. Nie sposób nie zauważyć też czterech końcówek układu wydechowego i 19-calowych kutych obręczy aluminiowych z oponami Michelin Pilot Super Sport.[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/12/Cadillac-CTS-V-2.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/12/Cadillac-CTS-V-2.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”” alt=”Cadillac CTS-V” align=”right” prettyphoto=”true”]

Jeśli to nie wystarczy, firma oferuje nabywcom pakiet Carbon Fiber, który obejmuje bardziej agresywny przedni spoiler, dodatkowy wlot powietrza na masce oraz tylny dyfuzor i większy spoiler.

Kabina w dużej mierze nawiązuje wystrojem do przedziału pasażerskiego standardowej odmiany CTS. Wyróżnikiem wersji V są sportowe fotele, wykończenia z włókna węglowego oraz 12,3-calowy zestaw wskaźników cyfrowych. Samochód został również wyposażony w system informacyjno-rozrywkowy CUE, rejestrator Performance Data Recorder oraz system audio firmy Bose.

Oprócz tego, inżynierowie zwiększyli sztywność konstrukcyjną sportowej wersji modelu CTS o 25 procent, stosując wszelkiego rodzaju rozpórki i wzmocnienia strukturalne. Nad stabilnością jazdy czuwa sportowo zestrojone zawieszenie, ulepszony układ kierowniczy oraz elektroniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego. Oprócz tego producent zastosował układ hamulcowy Brembo i zmodyfikowany system Magnetic Ride Control.

[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/12/Cadillac-CTS-V-3.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/12/Cadillac-CTS-V-3.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Cadillac CTS-V – wnętrze” align=”center” prettyphoto=”true”]

Cadillac CTS-V pojawi się w sprzedaży latem przyszłego roku.

[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/12/Cadillac-CTS-V-4.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/12/Cadillac-CTS-V-4.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Cadillac CTS-V” align=”center” prettyphoto=”true”]

Źródło: GM, Mototarget, Motoday