PODZIEL SIĘ

Co dalej z produkcją samochodów w Europie? Fabryka w Genk funkcjonowała od 1964 roku.

Produkująca do tej pory takie modele jak: Mondeo, Transit, Galaxy oraz S-Max fabryka została zamknięta. Ford w ramach tzw. małej restrukturyzacji postanowił przenieść produkcję w miejsce o niższych kosztach pracy – do Walencji. Fabryka w Genk funkcjonowała od 1964 roku i zatrudniała pod koniec produkcji 4300 osób. W Hiszpanii w tej chwili produkowane są modele C-Max oraz Grand C-Max.

To jednak nie wszystkie zwolnienia. Łącznie pracę stracili nie tylko pracownicy fabryki, ale także podwykonawcy oraz osoby pracujące w firmach świadczących inne usługi dla fabryki. Łącznie szacuje się, że jest to około 11 tysięcy osób.

Decyzję o zamknięciu fabryki podjęto już w 2012 roku. Od tego czasu odbywało się kilka związanych z nią protestów podczas których spalono kilka nadwozi.

Ostatnim pojazdem, jaki wyjechał wyprodukowała fabryka w Genk, był biały Ford Galaxy, którego ozdobiono podpisami pracowników i przekazano na cele charytatywne. Część załogi będzie jeszcze pracowała przez kilka miesięcy. Uczestniczyć będą oni w końcowym demontażu urządzeń oraz sprzątaniu hal fabrycznych.