PODZIEL SIĘ
Toyota Auris

Mamy najnowsze dane sprzedaży aut hybrydowych w naszym kraju. Kto znalazł się za Toyotą?

Rynek samochodów hybrydowych w Polsce wzrósł w 2015 roku o 40% w porównaniu do 2014 roku. W ubiegłym roku zarejestrowano 5539 hybryd, zaś rok wcześniej 3976 takich aut.

Polacy zainteresowali się łącznie 26 modelami 12 marek. Pomimo konkurencji Toyota i jej luksusowa marka, Lexus, zdecydowanie dominują na tym rynku. 11 modeli obu japońskich marek zanotowało łącznie 5306 rejestracji, co stanowi 96% rynku. Dane opracował Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.

Hybrydy Toyoty zajmują 69% tego rynku. Lexus odpowiada za 27% sprzedaży hybryd w 2015 roku. Pozostałe 10 marek sprzedało łącznie 233 auta spalinowo-elektryczne, czyli 4%. W tej grupie Mitsubishi zainteresowało swoimi hybrydami 91 nabywców, co stanowi 1,64% rynku. Pozostali konkurencji znaleźli się poniżej poprzeczki 1% udziału w ogólnej sprzedaży hybryd.

Toyota zanotowała wzrost rejestracji hybryd o 61%, tj. o 1451 samochodów. Największy wzrost zanotował Auris, najpopularniejszy samochód hybrydowy w Polsce i w Europie. W ubiegłym roku liczba rejestracji Aurisa Hybrid wyniosła 2695 aut, o 65% więcej niż rok wcześniej. Kompakt Toyoty zawdzięcza tak dobry wynik w dużej mierze debiutowi wersji po liftingu w lipcu 2015 roku. O 59% wzrosły rejestracje hybrydowego Yarisa, zamykając się liczbą 1113 aut.

Klienci zarejestrowali 1473 hybrydowe Lexusy. Najpopularniejszym modelem okazał się hybrydowy SUV NX, którego 797 rejestracji oznacza wzrost o 52%. Bardzo dobrze poradził sobie Mitsubishi Outlander – zarejestrowano 91 egzemplarzy tego modelu, w porównaniu do 32 egzemplarzy w 2014 roku. To oznacza wzrost o 184%. Odwrotną tendencję zanotował Infiniti Q50, który spadł z 87 rejestracji do 39. Debiutujący w grudniu 2014 roku hybrydowy Ford Mondeo zanotował w 2015 roku wynik 44 egzemplarzy.

Źródło: ComplexPR, Mototarget.pl

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułVolkswagen Ameo. Niemiecki producent tworzy nowego sedana
Następny artykułBMW szykuje nowy model. X7 w drodze?
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.
  • Andrzej

    to, że toyota zdominowała polski rynek hybrydowy da się zauważyć na co dzień. u mnie w mieście to na każdym skrzyżowaniu mijam jakąś.

  • malina

    u mnie też toyot dużo. sama się skusiłam, i nawet myślę nad toyotową hybrydą więc idę niedługo na jazdę próbną do salonu Chodzenia na Czerniakowskiej. zobaczymy jak się tym jeździ 🙂

  • Pojawia się pytanie – czy taka dominacja wynika z tego, że hybrydy Toyoty są najlepsze czy z tego, że są łatwo dostępne.

  • Po prostu Toyota nie ma porządnej konkurencji na rynku aut hybrydowych

  • Według mnie to po prostu dobra reklama tego typu aut, nie ma jak stary dobry spaliniak