PODZIEL SIĘ
Peugeot 5008

Francuski koncern rezygnuje z minivanów. Kolejnym modelem, który wpisuje się w obecny motoryzacyjny trend jest Peugeot 5008.

Do tej pory model 5008 był rodzinnym minivanem. Teraz Peugeot poszedł z duchem czasu i postanowił go zamienić w średniej wielkości SUV-a. Nie mamy się czemu dziwić. SUV-y skutecznie wypierają z rynku minivany – kojarzone są z nowoczesnym stylem życia i przynajmniej w teorii, poradzą sobie nie tylko na autostradzie, ale również w terenie. W związku z tym Peugeot 5008 dołącza do dwóch crossoverów francuskiej marki – 2008 i 3008, dzięki czemu firma zaoferuje klientom trzy auta o podwyższonym zawieszeniu.

Peugeot 5008 to całkiem spore auto. Ma 4,63 m długości i rozstaw osi wynoszący 2,84 m. Jest więc większe od swojego poprzednika. Francuski producent obiecuje, że dzięki takim gabarytom, pasażerowie z tyłu znajdą o 60 mm więcej miejsca na nogi niż w minivanie. Co ważne, z tyłu będą dodatkowe dwa miejsca, więc 5008 powinien się sprawdzić w dużej rodzinie. Model 5008 został opracowany na platformie PSA PF2, która jest znana z takich aut jak: 307, 308 i 3008.

Peugeot 5008
Peugeot 5008

Również bagażnik sporo nam urósł. Jeśli złożymy trzeci rząd siedzeń, będziemy mieć do dyspozycji 702 litry pojemności. Wyjmując je, dostaniemy dodatkowe 72 litry – dużo. Niektóre dane pokazują, że Peugeot będzie jeszcze obszerniejszy od zapowiedzianej Skody Kodiaq. Przewieziemy w nim przedmioty o długości do 3,2 m (Skoda twierdzi, że w jej aucie zmieszczą się takie o długości 2,8 m).

Peugeot 5008
Peugeot 5008

W środku nie zabraknie też zaawansowanego systemu z dużym ekranem o przekątnej 12,3-cala – to i-Cocpit znajdujący się przed kierowcą. Drugi ekran – ten na środku, ma mieć 8 cali. W ramach udogodnień, pasażerowie znajdą aż 38 różnych schowków – jak w minivanie.

Peugeot 5008
Peugeot 5008

Peugeot 5008 aspiruje jednak do miana rasowego SUV-a. Nie mogło więc w nim zabraknąć asystenta jazdy w terenie Grip Control, który pracuje w kilku trybach. W zależności od nawierzchni, pomoże nam na śniegu, w błocie czy na piasku. Przyda się również w trakcie stromych podjazdów i zjazdów.

Peugeot 5008 silniki

Pod maską znajdziemy do wyboru dwie jednostki benzynowe i cztery diesle. Poniżej prezentujemy szczegóły:

  • Benzynowy 1.2 PureTech (130 KM) z 6-biegową przekładnią manualną lub automatyczną,
  • Benzynowy 1.6 PureTech (165 KM) z 6-biegową przekładnią automatyczną,
  • Diesel 1.6 BlueHDi (100 KM) z 5-biegową przekładnią manualną,
  • Diesel 1.6 BlueHDi (120 KM) z 6-biegową przekładnią manualną lub automatyczną,
  • Diesel 2.0 BlueHDi (150 KM) z 6-biegową przekładnią manualną,
  • Diesel 2.0 BlueHDi (180 KM) z 6-biegową przekładnią automatyczną – wyłącznie w wersji GT.

Peugeot 5008 premiera

Nowy SUV Peugeot 5008 będzie miał premierę już na przełomie września i października, a do salonów wjedzie wiosną przyszłego roku. Cena nie jest jeszcze znana.