PODZIEL SIĘ
MINI Clubman
MINI Clubman

To największe MINI jakie do tej pory powstało. Nie brakuje mu też mocy.

MINI stwierdziło, że duże kombi Clubman powinno mieć dodatkowy power – tym sposobem powstała ujawniona właśnie specjalna wersja John Cooper Works, która skrywa pod maską dwulitrowy silnik generujący 231 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki temu auto rozpędza się do pierwszych 100 km/h w czasie 6,3 sekundy. Jak to na MINI przystało, napęd rozdzielany jest zarówno na przednią jak i tylną oś. W takiej konfiguracji producent auta obiecuje spalanie na poziomie 7,4 litra na 100 km w cyklu mieszanym.

MINI postawiło też na praktyczność. Mamy więc czworo bocznych drzwi i charakterystyczne tylne drzwi typu split, czyli otwierające się jak w busie, pięć pełnowymiarowych miejsc i bagażnik o pojemności 360 l, który po złożeniu oparcia tylnej kanapy można zwiększyć do 1250 l. Jak na MINI to naprawdę świetny wynik, ale w kategorii tradycyjnych kombi nie ma co porównywać.

Moc większa o 29 kW/39 KM w porównaniu z MINI Cooper S Clubman ALL4 i o 25 procent większy maksymalny moment obrotowy dają przyspieszenie do setki lepsze o 0,7 s (skrzynia automatyczna: 0,6 s). Pod względem elastyczności od 80 do 120 km/h nowe MINI John Cooper Works Clubman oferuje wynik lepszy nawet o 1,2 s. Indywidualny styl nowego MINI John Cooper Works Clubman definiuje też ekskluzywne wyposażenie. Wyposażenie standardowe obejmuje diodowe reflektory, MINI Driving Modes, Park Distance Control, dostęp komfortowy z możliwością bezdotykowego otwierania tylnych drzwi (Split Doors), Radio MINI Visual Boost oraz przyciski wielofunkcyjne na kierownicy i regulator prędkości z funkcją hamowania.

Będąc przy wyposażeniu, nowe MINI John Cooper Works Clubman oferuje między innymi 2-strefowa klimatyzacja automatyczna, szklany dach panoramiczny, hak holowniczy ze zdejmowaną główką oraz system alarmowy z czerwoną diodą stanu w antenie zewnętrznej. W zakresie systemów wspomagających kierowcę standardowe ostrzeganie przed kolizją z miejską funkcją hamowania można uzupełnić o opcjonalny system asystujący kierowcy działającym na bazie kamery aktywnym regulatorem prędkości, ostrzeganiem przed kolizją pieszymi z funkcją hamowania, asystenta świateł drogowych i rozpoznawanie znaków drogowych oraz kamerę cofania i asystenta parkowania.

Źródło: MINI

  • Eld

    Fajny ten bagażnik otwierany na boki 🙂 Chociaż do końca MINI to już nie jest…