PODZIEL SIĘ
BMW X1
Fot. BMW

BMW pokusiło się o facelifting 2020 X1. Do zmodernizowanego modelu wprowadzono kilka zmian stylistycznych. Co w nim znajdziemy?

W pierwszej chwili rzuci nam się w oczy nowy przedni zderzak ze zwiększonymi wylotami powietrza. Powiększone zostały także “nerki” będące elementem rozpoznawczym marki, które są otoczone przez nowe reflektory. Odnowiono też światła tylne i przeciwmgielne. Zmieniony został także tylni zderzak, końcówki wydechowe oraz boczne lusterka, które wyświetlają dwubarwny obraz “X1” na ziemi. Wprowadzono także cztery nowe wzory kół i zmieniono palete kolorów, która obejmuje teraz Jucaro Beige metalik, Misano Blue metalik i BMW Individual Storm Bay metalik. Zmiany wewnątrz kokpitu są dosyć skromne i obejmują system audio-informacyjny 8,8 lub 10,25 cala, a także tapicerkę.

BMW X1
Fot. BMW
Pod Maską

Facelifting BMW X1 zadebiutuje w Europie z asortymentem 3- i 4- cylindrowych silników. Jednak sporą nowością jest X1 xDrive25e w hybrydowym wariancie plug-in. Zostanie on wyposażony w silnik TwinPower Turbo o mocy 123 KM i momencie obrotowym 162 Nm, napędzający przednie koła. Tył napędzany będzie silnikiem elektrycznym o mocy 94 KM i momencie obrotowym 165 Nm. Ten ostatni zasilany jest akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 9,7 kWh, co pozwala crossoverowi na przejechanie ponad 50 km na samej elektryczności.

Poza wariantem hybrydowym typu plug-in, Europejczycy mogą zamówić X1 sDrive16d. Pod jego maską znajdziemy 1,5 l. trzycylindrowy silnik TwinPower Turbo o mocy 114 KM  i momencie obrotowym 270 Nm. Kolejną opcją jest XDrive25d X1 nagradzający kupujących turbodoładowanym 2,0-litrowym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 228 KM i maksymalnym momentem obrotowym 450 Nm. Pojawi się również zasilany benzyną X1 xDrive25i o mocy 228 KM i momencie obrotowym o wartości 350 Nm.

W Stanach Zjednoczonych BMW X1 zadebiutuje pod koniec tego roku z turbodoładowanym czterocylindrowym silniku o pojemności 2 l. i mocy 228 KM oraz maksymalnym momentem obrotowemym 350 Nm. Zostanie on połączony z ulepszoną ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, którą można sparować z opcjonalnym układem napędu na wszystkie koła.