PODZIEL SIĘ
Renault Zoe drugiej generacji

Renault Zoe przez lata mogło pochwalić się czołową pozycją wśród pojazdów elektrycznych. Nadszedł czas na jego drugą odsłonę. Co zmieniono względem poprzednika?

Niedawno pisaliśmy, o wycieknięciu do internetu zdjęcia najnowszego modelu. Teraz nadszedł czas na szczegóły dotyczące pojazdu. Renault Zoe drugiej generacji zostanie wyposażony w zdecydowanie mocniejsze baterie o mocy 52 kWh, co umożliwi przejechanie do 389 km na jednym ładowaniu. Dla porównania pierwsza odsłona modelu posiadała baterie o mocy 40 kWh, a zasięg wynosił zaledwie 300 km. Kolejnym elementem, który został wprowadzony w nowym modelu jest technologia szybkiego ładowania. Podczas prezentacji projektu przedstawiono także przybliżone czasy ładowania baterii przy użyciu określonej ładowarki. Pół godzinne ładowanie przy użyciu ładowarki 50 kW DC zapewni pojazdowi 145 km zasięgu, natomiast przy wykorzystaniu mniejszej mocy efektywność zdecydowanie spada.  Po godzinie korzystania z ładowarki 22 KW uzyskamy już tylko 126 km zasięgu. Pełne ładowanie przy użyciu 7 kW Wallbox zajmie już sporo czasu, a mianowicie 9 godzin i 25 minut.

Renault Zoe drugiej generacji

Silnik

Maszynę napędza motor elektryczny R135 zapewniający 135 Km oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 245 Nm. W poprzedniej generacji silnik wytwarzał jedynie 110 Km. Nowe Renault Zoe ma przyspieszać do 100 km/h w 10 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 140 km/h. Od 80 do 120 km/h nowe Zoe rozpędzi się w 7,1 s, czyli o 2,2 s szybciej od swojego poprzednika.

Zmianie uległ także wygląd zewnętrzny, który został odświeżony, a sam pojazd zmodernizowany. We wnętrzu kokpitu znajdziemy dwa duże ekrany, jeden 10 calowy przed oczami kierowcy oraz drugi 9,3 calowy wyświetlacz nowego systemu multimedialnego. Mniejszy wyświetlacz będzie obsługiwał Android Auto oraz Apple CarPlay. Renault Zoe drugiej generacji może także pochwalić się dużą ilością pokładowych systemów bezpieczeństwa. Pojazd zostanie wyposażony w asystenta martwego pola, system utrzymywania w pasie ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, automatyczne światła, asystenta wjazdu na wzniesienie oraz system awaryjnego hamowania. Najnowszy pojazd od Renault będzie musiał mierzyć się z poważną konkurencją. Między innymi z Peugeotem e-208 oraz Oplem Corsa-e.