PODZIEL SIĘ
BMW i3

To już jest pewne, że model BMW i3 nie doczeka się swojej nowszej odsłony, choć nadal cieszy się popularnością i znajduje swoich nabywców.

BMW i3 trafiło na rynek w 2013 roku i było jednym z pierwszych masowo produkowanych samochodów elektrycznych. Po 4 latach od swojego debiutu model przeszedł gruntowny facelifting. Otrzymał wtedy potężniejsze baterie, dzięki którym stał się praktyczniejszy i zachęcał do zakupu. O niespadającej popularności modelu świadczy fakt, że w przeciągu minionych dziewięciu miesięcy BMW sprzedało już ponad 25 tysięcy egzemplarzy i3. Dlatego też decyzja koncernu może dziwić. Warto też wspomnieć, że coraz więcej instytucji państwowych i firm decyduje się na zakup elektryków. Dla przykładu Lasy Państwowe zdecydowały się na zakup 15 BMW i3 za prawie 2,5 mln złotych, a poczta polska postanowiła zainwestować w elektryczne Nissany.

Członek zarządu BMW AG, Pieter Nota powiedział :

Marka BMW nie ma planów na budowę następcy i3

Przyszłość elektryków od BMW

Podobny los, co i3 spotkał także Futurystyczne BMW i8. BMW i3 było od samego początku budowane jako samochód w pełni elektryczny, ale okazało się, że wbrew oczekiwaniom samochody zeroemisyjne nie cieszą się dużym zainteresowaniem. Dlatego też kolejne samochody elektryczne tej marki będą bazować na modelach, które posiadają w swojej ofercie silniki benzynowe bądź diesle. Jak na ten moment nie wiemy, kiedy zakończy się produkcja pierwszej i ostatniej generacji BMW i3.