PODZIEL SIĘ
BMW Serii 5

System miękkiej hybrydy nie znajdzie się na wszystkich wersjach BMW Serii 5. Trafi jedynie do edycji oznaczonej jako 520d.

Niedawno pisaliśmy o ambitnych planach Audi dotyczących elektryfikacji gamy modeli znajdujących się w ofercie niemieckiego koncernu. BMW także postanowiło iść w tym kierunku, ale z mniejszym rozmachem. Bawarski producent ogłosił, że od listopada aktualne modele Serii 5 będzie można zakupić z systemem miękkiej hybrydy.

Składa się on z rozrusznika 48V oraz dodatkowego akumulatora. Tak jak w przypadku typowej hybrydy energia pobierana jest przez baterie podczas hamowania oraz jazdy bez użycia gazu. Następnie cała zagospodarowana w ten sposób moc będzie wykorzystywana przez rozrusznik w celu wspomagania silnika spalinowego. Przekłada się to na lepszą wydajność pracy jednostki napędowej, a co za tym idzie na mniejsze spalanie. Dodatkowo system ten będzie mógł załączyć swego rodzaju elektryczny dopalacz, który wspomoże pojazd przy jego dużym obciążeniu. Warto także dodać, że dzięki systemowi Start-Stop, z którym współpracuje rozrusznik, zmniejszone są drgania i poprawiona jest płynność włączenia i wyłączenia silnika.

Tak jak wcześniej wspomniałem system miękkiej hybrydy trafi na razie tylko do BMW Serii 5 w wersji 520d. Niezależnie od rodzaju nadwozia, bądź też napędu na jedną czy dwie osie.

BMW Serii 5