PODZIEL SIĘ
Porsche Taycan 4S

Porsche Taycan trafiło do oferty marki wraz z wersjami Turbo oraz Turbo S, a ich ceny zaczynały się od 650 tyś. złotych. Teraz do gamy dostępnych odsłon dołącza Porsche Taycan 4S, które będzie przystępniejszy dla klientów.

Cennik wyjściowy modeli otwiera wersja Turbo, za którą zapłacimy wyżej wspomniane 650 tysięcy złotych. Za “eskę” przyjdzie nam już zapłacić 790 tyś. złotych. Teraz do oferty niemieckiej marki dołączyła wersja oznaczona jako 4S. Co ciekawe będzie ona najtańszą odsłoną Porsche Taycan i przyjdzie nam za nią zapłacić 454 tysiące złotych.

Dokładniej mówiąc otrzymamy do wyboru dwie wersje tego modelu. Pierwsza z nich będzie wyposażona w jednowarstwowy akumulator Performance o łącznej pojemności 79,2 kWh. Jeżeli pragniemy większej mocy, to możemy wybrać opcję Performance Plus, która zapewni nam dwuwarstwowy akumulator o pojemności 93,4 kWh.

Porsche Taycan 4S

Co różni te dwie wersje

Jak można łatwo się domyśleć pojemność idzie w parze z większą mocą i praktyczniejszym zasięgiem. W przypadku akumulatora Performance otrzymamy w trybie overboost 530 KM mocy, zaś w jej potężniejszej wersji 571 KM. W obu przypadkach pierwsza setka wskoczy na licznik po 4 sekundach, a prędkość maksymalna Porsche Taycan 4S wynosi 250 km/h.

Kolejnym, bardzo ważnym dla pojazdów elektrycznych parametrem jest zasięg. W Performance na jednym ładowaniu przejedziemy do 407 km, z kolei wariant plus zapewni aż 463 km zasięgu, co stanowi największą wartość ze wszystkich odsłon tego modelu. Obie wersje różnią się także mocą ładowania. Wynosi ona odpowiednia 225 bądź 270 kW.

Porsche Taycan 4S otrzyma w standardzie adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w technice trzykomorowej wraz z elektronicznie sterowaną kontrolą tłumienia PASM. Przednia oś pojazdu zostanie wyposażona w sześciotłoczkowe stałe zaciski hamulcowe oraz wewnętrznie wentylowane żeliwne tarcze o średnicy 360 mm. Z kolei tylna oś otrzyma czterotłokowe zaciski oraz tarcze o średnicy 358 mm. Wnętrze modelu w pewnym stopniu wykończone będzie skórą, a całość dopełnią przednie fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną. Pierwsze samochody trafią do swoich klientów w styczniu 2020 roku.

Porsche Taycan 4S