PODZIEL SIĘ
Afera podatkowa Porsche

Hybrydowe Porsche 911 powinno generować ponad 700 koni mechanicznych mocy. Czeka nas ciekawa mieszanka silników.

Oferta modelu Porsche 911 należy do bardzo rozbudowanych i z czasem poszerza się o kolejne wersje, które zachęcają wyśmienitymi osiągami. Niedawno pisaliśmy o nadchodzącym Porsche 911 Turbo oraz Turbo S, które generowały do 650 KM, lecz jak widać to dla niektórych nadal za mało.

Jakiś czas temu, szef Porsche, Oliver Blume miał okazję porozmawiać z Top Gear. Po dłuższej wymianie zdań nadszedł gorący temat Porsche 911. Dokładniej mowa tu o jego hybrydowej odmianie, które idealnie prezentuje, jak ambitne plany ma marka. Oliver postanowił podzielić się z rozmówcami kilkoma informacjami o tworzonej hybrydzie.

Hybrydowe Porsche 911 zaoferuje nam “największą wydajność ze wszystkich 911”. Niemniej oznacza to, że pojazd otrzyma najpotężniejszy układ napędowy, którego moc przekroczy modele Turbo S, czy opartego na poprzedniej generacji Porsche 911 GT2 RS. W przypadku wcześniej wspomnianego Turbo S mamy do czynienia z około 650 końmi mechanicznymi. Natomiast RS-ka oferuje nam jeszcze więcej mocy, a dokładnie 700 KM.

Czego możemy spodziewać się po hybrydzie

Najbardziej ciekawi nas informacja, z jakich jednostek składać się będzie układ napędowy zapowiadanego modelu. Największe szanse budzi połączenie silnika spalinowego z nadchodzącego Porsche 911 Turbo, który według pogłosek zaoferuje nam 600 KM oraz elektryczny motor z Panamery Turbo S E-Hybrid o mocy 134 KM. Jeżeli złączymy te dwie jednostki napędowe to moglibyśmy liczyć na moc na poziomie 730 KM. Należy jednak pamiętać, że jest to tylko jedna z wielu możliwości.

Wiemy również, że będzie to zwykła hybryda ,a nie w wersji plug-in, co przełoży się na mniejszą masę pojazdu. Projektanci z góry założyli, że pojazd będzie dostosowany do zelektryfikowanego układu napędowego. Przygotowane zostało miejsce na zamontowanie silnika elektrycznego w kształcie dysku, zaś przekładnia PDK została dostosowana do momentu obrotowego przekraczającego 800 Nm.

Przygotowanie tak ambitnego projektu będzie jednak czasochłonne. Możemy się stąd spodziewać, że hybrydowe Porsche 911 trafi na ulice dopiero w 2022 roku.

Porsche 911 Turbo na zdjęciach szpiegowskich
  • Stefan Pawłowski

    Widać ta marka nie spoczywa na laurach. Dla mnie Porsche nie ma sobie równych. 911 to wyjątkowy model. Z tym, że jak ma się rodzinę to bardziej na Macana czy Cayenne bym się zdecydował. Byłem już nawet z żoną w Porsche Centrum Sopot, jej z tych dwóch bardziej Macan przypadł do gustu.