Niemiecki i japoński koncern ogłosiły współpracę na mocy której będą dzielić się silnikami. Nowe modele Toyoty otrzymają diesle od BMW, a BMW z kolei ma mieć dostęp do hybrydowych rozwiązań japońskiego producenta.
Od 2014 roku w niektórych modelach aut Toyoty będą montowane silniki diesla BMW o pojemności 1.6 oraz 2.0 litrów. W ten sposób Japończycy chcą dotrzeć do szerszego grona odbiorców w Europie, gdzie bardzo popularne są tego typu motory. Z kolei chcąc produkować bardziej oszczędne i przyjazne dla środowiska niż dotychczas auta, BMW ma korzystać z technologii aut napędzanych silnikami hybrydowymi od Toyoty. Wydaje się, że skorzystają na tym obie firmy tym bardziej, że w ramach ?długofalowej kooperacji? wspólnie mają opracować nowej generacji baterie wykorzystywane w silnikach przyszłości. Pierwszym efektem współpracy będzie prawdopodobnie BMW ActiveHybrid 5 o którym pisaliśmy w ostatnią środę.
?Jak widzimy, obie firmy ustawiły sobie za punkt odniesienia dziedziny w których znakomicie się uzupełniają. Toyota posiada bogate doświadczenie w technologii związanej z bateriami. BMW z kolei od dawna stoi na czele najbardziej zaawansowanych technologicznie silników diesla? ? mówi podczas konferencji prasowej BMW w Tokio szef marketingu i sprzedaży, czyli Ian Robertson.
?To wielka radość i emocje móc wejść do takiej współpracy z BMW. Dzięki temu możemy przyczynić się do dalszego rozwoju przemysłu samochodowego jak i społeczeństwa? ? podkreśla prezydent Toyoty, czyli Akio Toyoda.