Amerykańska organizacja JD Power and Associates podała wyniki najnowszych, corocznych badań satysfakcji wśród osób kupujących auta. Na czele stawki Mini oraz Lexus.
Na podstawie raportu firmy badawczej możemy więc wywnioskować, że to właśnie w salonach dwóch wymienionych wyżej marek, panuje najlepsza atmosfera, klient traktowany jest tam w odpowiedni sposób, a w związku z tym jego zadowolenie z zakupu auta tego konkretnego producenta jest największe. Osoby korzystające z usług producentów samochodów były pytane między innymi o to, jak przebiegała transakcja, czy sprzedawca był uprzejmy oraz o szybkość realizacji zamówienia i sposób dostarczenia auta do konsumenta.
Marki zostały podzielone na dwie kategorie. Wśród luksusowych wygrał Lexus, na drugim miejscu uplasował się Cadillac, a trzecim Mercedes-Benz. Z kolei jeśli chodzi o marki masowe, tutaj prym wiedzie Mini, Buick oraz GMC.
Amerykańska organizacja JD Power and Associates została założona w 1968 roku i od tamtego czasu prowadzi badania satysfakcji w branży motoryzacyjnej na wielu płaszczyznach.