PODZIEL SIĘ

Peugeot 2008 to nowy crossover francuskiego producenta, który ma zapewniać wyjątkowe wrażenia z jazdy, wyróżniać się stylowym wyglądem i funkcjonalnością. Czy tak jest?

Ma zaledwie 4,16 m długości oraz 1,74 m szerokości i jak zapewnia producent – Peugeot 2008 jest niezwykle zwrotny i znakomicie się prowadzi. Jednocześnie charakteryzuje się solidną konstrukcją typową dla modeli klasy SUV, czyli oferuje przestronne wnętrze, wysoki komfort jazdy oraz ponadprzeciętną funkcjonalność. Model 2008 równie dobrze odnajduje się w mieście, jak i w terenie, gdzie wydatnie pomaga mu system Grip Control.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/03/2008_1301JBL101.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/03/2008_1301JBL101.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”199″ alt=”Premium WordPress Themes” align=”left” prettyphoto=”true”]- “Klienci oczekują samochodu, który jest atrakcyjny stylistycznie, funkcjonalny, dobrze wykonany i który świetnie się prowadzi. Aby spełnić te wymagania, potrzebna była ścisła współpraca konstruktorów i stylistów z Francji, Chin i Brazylii!” – wyjaśnia Brigitte Courtehoux, dyrektor projektu 2008.

Wyższa pozycja za kierownicą, opony typu M+S, 17-calowe matowe felgi Diamond oraz wydatne nadkola to charakterystyczne elementy modelu 2008, które ? wraz z czarnymi zderzakami i ochronnymi listwami bocznymi oraz przednimi i tylnymi osłonami ze stali nierdzewnej ? nadają mu wyjątkowo atrakcyjny i muskularny wygląd.

Opatentowany przez Grupę PSA system Grip Control optymalizuje trakcję w warunkach ograniczonej przyczepności. Bardzo pomocny okazuje się również 16-centymetrowy prześwit, zaawansowany układ kontroli trakcji oraz opony M+S, które montuje się na przykuwających uwagę swoim stylem obręczach.

Funkcjonalny i wszechstronny system Grip Control dostosowuje charakterystykę pracy do warunków drogowych, oddziałując na koła przedniej osi, dzięki czemu kierowca zachowuje pełną kontrolę nad pojazdem. Przy pomocy pokrętła na konsoli środkowej kierujący może w każdej chwili przejść z trybu standardowego do opcji Śnieg, Off-Road, Piasek lub ESP Off.

[title type=”h2″]Gama wydajnych jednostek napędowych[/title]

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/03/2008_1301JBL020.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/03/2008_1301JBL020.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”199″ alt=”Premium WordPress Themes” align=”right” prettyphoto=”true”]Lekka konstrukcja, aerodynamiczna sylwetka oraz szeroka gama jednostek napędowych umożliwia ograniczenie zużycia paliwa (od 3,8 l/100 km) oraz emisji CO2 (od 98 g/km). Dzięki bogatemu doświadczeniu Grupy PSA oraz innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym, takim jak system Stop & Start w silnikach benzynowych, rodzinie silników wysokoprężnych e-HDi czy nowej generacji trzycylindrowych silników benzynowych, model 2008 ma udanie łączy dbałość o środowisko z osiągami, co pozwala mu pretendować do miana lidera w swoim segmencie. Zbudowany przez Grupę PSA nowy silnik trzycylindrowy udowodnił już swą wydajność paliwową oraz niski poziom emisji CO2. Jednostka ta jest jednak również bardzo lekka i kompaktowa ? w przypadku wersji1,2 VTi jest o 21 kg lżejsza od czterocylindrowego silnika o porównywalnej mocy.

[title type=”h2″]Nowe, turbodoładowane silniki trzycylindrowe[/title]

Kilka miesięcy po debiucie rynkowym, gama silników dostępnych w modelu 2008 wzbogaci się o turbodoładowaną, trzycylindrową jednostkę benzynową. Dostępne będą dwie jej wersje ? 1,2 e-THP (110 KM) oraz 1,2 e-THP (130 KM) ? oferujące szeroki zakres mocy oraz wysokie wartości momentu obrotowego (odpowiednio 205 oraz 230 Nm).

Za sprawą swojej niezwykle nowoczesnej konstrukcji, silnik 1,2 e-THP jest o 12 kg lżejszy od czterocylindrowej jednostki spalinowej o podobnej mocy i generuje o 45 % wyższy moment obrotowy i to pomimo zastosowania dodatkowych podzespołów: turbosprężarki i rozbudowanego układu chłodzenia. Ponadto nowy silnik zużywa od 15 do 20 % mniej paliwa (w zależności od wersji).

[title type=”h2″]Kiedy w Polsce?[/title]

Model 2008 zostanie wprowadzony na rynek polski w czerwcu tego roku. Ceny nie są jeszcze znane.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułTakich zmian w Volvo nie było od lat
Następny artykułTak wygląda Lamborghini Veneno
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.