PODZIEL SIĘ

Volkswagen przedstawił swój pierwszy, w pełni elektryczny samochód seryjny – nowego e-up!. To prawie bezgłośne, czteroosobowe auto robi wrażenie zasięgiem 150 kilometrów i doskonałą funkcjonalnością.

Nowy e-up! został pokazany podczas dorocznej konferencji inwestorów w Wolfsburgu. Szerszej publiczności samochód zostanie przedstawiony podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej we Frankfurcie we wrześniu tego roku, zaraz po niej Volkswagen rozpocznie przyjmowanie zamówień.

Innowacja, która fascynuje: z napędem elektrycznym i czterema miejscami siedzącymi e-up! realizuje nową, przyszłościową koncepcję samochodów, jest autem do codziennego poruszania się po mieście, idealnie nadaje się także dla osób dojeżdżających do pracy z regionów podmiejskich lub jako drugi samochód w rodzinie. Z odległościami do 150 kilometrów radzi sobie doskonale. Po przejechaniu tego dystansu wystarczy 30 minut, aby naładować baterię e-up! do 80 procent pojemności.

e-up! jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy maksymalnej 60 kW / 82 KM. Moc długotrwała wynosi 40 kW / 55 KM. Maksymalny moment obrotowy 210 Nm jest dostępny już od pierwszych obrotów silnika. Dzięki temu przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje nowemu e-up! 14 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 135 km/h. Wbudowana w podłogę bateria litowo-jonowa ma pojemność 18,7 kWh. Po pełnym załadowaniu, przy niewielkiej masie samochodu, wynoszącej 1185 kilogramów, e-up! może przejechać 150 kilometrów (wg NEFZ).

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/03/db2013au00461_large_1.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/03/db2013au00461_large_1.jpg”_self” width=”300″ height=”199″ alt=”Premium WordPress Themes” align=”left” prettyphoto=”true”]Złącze do ładowania baterii ukryte jest za klapką wlewu paliwa. Jako opcja dostępny jest system ładowania CCS (Combined Charging System), ustandaryzowany przez Volkswagena i innych producentów, dopuszczający ładowanie prądem stałym i zmiennym. Kierowcy mogą zatem ładować baterię na większości stacji, niezależnie od źródła prądu i oferowanej prędkości ładowania.

Stylistyka e-up! jest stonowana. Rzucającym się w oczy znakiem rozpoznawczym na zewnątrz jest przypominająca łuk linia diodowych świateł dziennych w zderzaku. Ponadto wprowadzone zostały optymalizacje aerodynamiczne w przedniej części nadwozia, progach i podłodze. Szlifowane na połysk, 15-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich, logo VW na niebieskim tle oraz napis e-up! z tyłu sprawiają, że już przy pierwszym spojrzeniu można natychmiast rozpoznać elektryczną wersję czteroosobowego up!.

We wnętrzu dominują jasnoszare poszycia siedzeń z niebieskimi szwami. Dokładnie przemyślane użycie skóry i chromowanych aplikacji stwarza purystyczne wrażenie, pasujące do koncepcji pełnowartościowego, miejskiego samochodu elektrycznego.

e-up! będzie miał swoją targową premierę jesienią podczas IAA (Międzynarodowa Wystawa Samochodowa) we Frankfurcie, zaraz po premierze będzie można składać na niego zamówienia.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJaka przyszłość czeka Audi? Prezes Rupert Stadler odpowiada
Następny artykułPobili rekord prędkości na lodzie
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.