PODZIEL SIĘ

Audi przepuszcza szturm na największy segment rynku. Mowa o kompaktowych limuzynach. Jak przedstawia się nowa wersja A3?

Wprowadzając na rynek nowy model A3 Limousine, Audi rozpoczyna podbój największego na świecie segmentu rynkowego ? klasy kompaktowych limuzyn. Pełne dynamiki czterodrzwiowe auto cechuje się wszystkimi zaletami serii A3: niską wagą, która jest efektem zastosowania lekkiej konstrukcji, silnymi i bardzo efektywnymi jednostkami napędowymi oraz licznymi, najnowocześniejszymi rozwiązaniami z zakresu infotainment i systemów wsparcia kierowcy. Modelem flagowym serii A3 jest Audi S3 Limousine o mocy 221 kW (300 KM).

[title type=”h2″]

Stylistyka

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/01/Audi-A3-limousine-2.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/01/Audi-A3-limousine-2.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”199″ alt=”Premium WordPress Themes” align=”right” prettyphoto=”true”][frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/01/Audi-A3-limousine-1.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/01/Audi-A3-limousine-1.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”199″ alt=”Premium WordPress Themes” align=”right” prettyphoto=”true”][/title]Audi A3 Limousine prezentuje się bardzo sportowo, wszystkie jego detale charakteryzują się niezwykłą precyzją i siłą wyrazu. Stylistyka auta to połączenie klasycznej koncepcji podziału bryły samochodu na trzy strefy z filozofią coupé. Po bokach pojazdu przebiega ostro zarysowana linia tornado, na której załamują się refleksy świetlne. Zwisy są krótkie. Długość samochodu wynosi 4,46 m, a rozstaw osi 2,64 m.

Nad progami przebiega linia dynamic, która jest bardziej wygięta niż w przypadku pozostałych modeli A3. Powierzchnie boczne są mocniej wytłoczone, a wnęki kół dalej wysunięte na zewnątrz. Audi A3 Limousine ma szerokość 1,80 m. Jest o 11 mm szersze niż A3 Sportback. Wysokość auta to 1,42 m, A3 Limousine jest zatem 9 mm niższe od bliźniaczych modeli.

Czterodrzwiowa limuzyna charakteryzuje się własnym, niepowtarzalnym konturem maski silnika, zderzaków, wlotów powietrza i osłony chłodnicy Singleframe. Spoiler zintegrowano z pokrywą bagażnika, a światła tylne mają, podkreślający linie poziome, szeroki i płaski kształt. Na życzenie dostępne są światła wykonane w technice diodowej. Już od początku sprzedaży, Audi oferuje także w pełni diodowe reflektory przednie. Zastosowanie innowacyjnych rozwiązań technicznych i wyrazista forma zewnętrzna podkreślają wyjątkowość modelu A3 Limousine.

[title type=”h2″]

Napęd

[/title]Na początek, program silników Audi A3 Limousine w Europie obejmować będzie trzy jednostki czterocylindrowe. Od podstaw przebudowane, stanowią harmonijne połączenie rozwiązań technicznych Audi związanych z najwyższą wydajnością, takich jak wtrysk bezpośredni, turbodoładowanie, innowacyjne zarządzanie temperaturą i system Start-Stop. Oferta jednostek napędowych i układów przeniesienia napędu będzie systematycznie wzbogacana, m. in. o dwa nowe silniki podstawowe.

Silnik 2.0 TDI generuje moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 320 Nm. Wyposażone w niego Audi A3 Limousine przyspiesza od zera do 100 km/h w 8,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 213 km/h. Zużywa średnio 4,2 l oleju napędowego na 100 km, a współczynnik emisji dwutlenku węgla przy takim spalaniu to 108 g na km.

Jednostka napędowa 1.4 TFSI wytwarza 103 kW (140 KM) i moment obrotowy 250 Nm. System COD (cylinder on demand) przy niskich obciążeniach odłącza dwa cylindry. 1.4 TFSI na 100 km zużywa średnio zaledwie 4,7 l paliwa i emituje 109 g CO2 na km. Od zera do 100 km/h przyspiesza w 8,4 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 213 km/h.

Moc 132 kW (180 KM) i moment obrotowy 250 Nm, to najważniejsze dane silnika 1.8 TFSI. Zastosowano w nim szereg najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, w tym podwójny system wtrysku; do komór spalania i do kolektora dolotowego. Wyposażony w taką jednostkę pojazd, standardowy sprint od zera do 100 km wykonuje w 7,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 232 km/h.

To prawdziwie sportowe osiągi. Audi A3 Limousine z silnikiem 1.8 TFSI średnio zużywa jedynie 5,7 l paliwa na 100 km, co przekłada się na emisję 135 g dwutlenku węgla na kilometr (wszystkie dane są założeniami).

[title type=”h2″]Wnętrze[/title]

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/01/Audi-A3-limousine-3.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/01/Audi-A3-limousine-3.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”199″ alt=”Premium WordPress Themes” align=”left” prettyphoto=”true”]Wnętrze Audi A3 Limousine charakteryzuje duża dbałość o detale. Linie i powierzchnie są czytelne. Tablica rozdzielcza poniżej przedniej szyby przybiera formę łuku. Jej przód jest smukły i lekko zakrzywiony, a konsola środkowa pochyla się delikatnie ku kierowcy. Opcjonalny, kolorowy wyświetlacz systemów informacji kierowcy (FIS) pokazuje grafiki w formacie 3D, dzięki temu dobrze widoczny jest każdy szczegół obrazu.

Już w wersji wyposażonej w podstawowe radio MMI, kierowca na pokładzie samochodu znajdzie system MMI z elektrycznie wysuwanym monitorem. Jego terminal umiejscowiono na konsoli tunelu środkowego. Kierownica, zależnie od wersji, ma trzy lub cztery ramiona. Klient może zamówić także kierownicę ze spłaszczonym u dołu wieńcem oraz wielofunkcyjnymi przełącznikami manetkami zmiany biegów. Siedzenia sportowe dostępne są na życzenie.

W przypadku linii Ambition, są one elementem wyposażenia seryjnego. Opcjonalnie można nabyć siedzenia S ze zintegrowanymi zagłówkami.

Kilka miesięcy po wejściu na rynek nowej limuzyny, zadebiutuje flagowy model serii ?  Audi S3 Limousine. Jednostka napędowa 2.0 TFSI generuje w nim moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułToyota z mocną ofensywą w Polsce
Następny artykułDotacje z Unii na drogi odblokowane. Komisja Europejska podjęła decyzję
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.