PODZIEL SIĘ

Popularny wiele lat temu model, będzie dostępny w nowej wersji. Niestety tylko na rynku chińskim.

Firma wychodzi naprzeciw zróżnicowanym potrzebom klientów z Chin, czego dowodem jest prezentacja modelu Ford Escort Concept podczas salonu Auto Shanghai 2013. Koncept jest najnowszym przykładem ewolucji globalnego DNA firmy.

Ford Escort Concept to wizja modelu, który w przyszłości przyczyni się do pozyskania w Chinach nowych klientów szukających auta kompaktowego. Obecnie sprzedaż w segmencie, w którym konkuruje m.in. Ford Focus, czyli najlepiej sprzedający się model w Chinach w zeszłym roku i najlepiej sprzedający się model na całym świecie, stanowi ponad 25% całkowitej sprzedaży samochodów w Chinach.

Ford Escort Concept to nowy rodzaj samochodu kompaktowego stworzonego w oparciu o sukces Forda Focusa, przeznaczony dla klientów nowego typu. Zarówno Ford Focus, jak i Ford Escort Concept oferują wysoką jakość, bezpieczeństwo i niskie zużycie paliwa, przy czym Ford Focus trafia w gusta nabywców oczekujących dynamicznych wrażeń z jazdy i zaawansowanych technologii, natomiast Ford Escort Concept spełni potrzeby klientów ceniących przestronność, bezkompromisową funkcjonalność i wyrafinowany design.

? W oparciu o opinie naszych klientów w Chinach opracowaliśmy model Ford Escort Concept, który spełni oczekiwania nowej klasy nabywców aut kompaktowych ? powiedział Jim Farley, wiceprezes ds. globalnego marketingu, sprzedaży i serwisu Ford Motor Company. ? Są to wymagające, nowoczesne rodziny, które oczekują bezkompromisowej funkcjonalności, jakości i bezpieczeństwa dla siebie i dla swoich bliskich, a potrzeb tych nie spełniają samochody kompaktowe oferowane obecnie na rynku – dodał.

[title type=”h2″]Prosty, elegancki i harmonijny design[/title]

Sukces Forda i doświadczenie zdobyte przez producenta w segmencie aut kompaktowych za sprawą modelu Ford Focus – w połączeniu z opiniami klientów – pozwoliły nakreślić ogólną koncepcję stylizacyjną modelu Ford Escort Concept.

Z badań rynkowych przeprowadzonych przez Forda wynika, iż klienci z Chin szukają pojazdu, który będzie stylowy, ale nie pretensjonalny, i który pozwoli na zachowanie równowagi w życiu przy uwzględnieniu relacji z rodziną i przyjaciółmi.

? Dowiedzieliśmy się, że wielu nabywców kompaktowych samochodów z Chin ceni wyrafinowany design i szuka bardziej przestronnego samochodu rodzinnego ? powiedział Martin Smith, dyrektor ds. designu w regionie Europy oraz Azji i Pacyfiku.

Projektanci Forda rozpoczęli prace od wydłużenia nadwozia oraz wyrzeźbienia eleganckich linii, które zapewniają naturalną płynność. Dłuższy profil pozwala na wygospodarowanie większej przestrzeni w komfortowym wnętrzu przy zachowaniu spójnych proporcji.

Zobacz jak wygląda nowy Ford Escort:

Ford Escort Concept został zaprojektowany w celu spełnienia konkretnych potrzeb przyszłego odbiorcy, jednak pozostaje wierny nowej, globalnej koncepcji stylizacyjnej Forda, która została po raz pierwszy ujawniona w 2011 roku za sprawą Forda Evos Concept. W przednim widoku wyróżnia się nieco bardziej pionowa osłona chłodnicy, którą uzupełniają wydłużone, ozdobne reflektory.

? Ford Escort Concept to doskonały dowód na to, że można stworzyć przystępny cenowo kompaktowy pojazd o estetyce auta segmentu Premium, który będzie oferował dużo miejsca wewnątrz ? powiedział Smith.

[title type=”h2″]Zaangażowanie w Chinach[/title]
? Ford Escort Concept to przykład na to, w jaki sposób możemy poszerzyć naszą ofertę skierowaną do nabywców samochodów kompaktowych i dalej umacniać naszą pozycję w Chinach ? powiedział John Lawler, prezes i dyrektor generalny Ford China. Wraz z nowym Fordem Mondeo, naszymi SUV-ami i bestsellerowym Fordem Focus budujemy atrakcyjną gamę produktów dążąc do celu, jakim jest wprowadzenie w Chinach do 2015 roku 15 nowych pojazdów.

Obecnie sprzedaż w segmencie kompaktowych samochodów w Chinach wynosi około 5,5 miliona sztuk rocznie, co w przybliżeniu odpowiada łącznej rocznej sprzedaży samochodów w Niemczech i Wielkiej Brytanii, i przewyższa całkowity roczny wolumen sprzedaży pojazdów w Japonii (trzeci największy na świecie rynek samochodowy). Wielu producentów proponuje klientom w tym segmencie swoje sztandarowe produkty – Ford oferuje na przykład model Ford Focus Classic. Ford Escort Concept jest z kolei alternatywnym produktem dostępnym w przystępnej cenie, co doskonale odzwierciedla założenie strategii Go Further.

Od 2006 roku Ford zainwestował w Chinach łącznie 4,9 miliarda dolarów, a wpływy firmy w tym regionie będą się zwiększały. Do roku 2015 Ford planuje otworzyć siedem nowych zakładów produkcyjnych w regionie Azji i Pacyfiku – pięć w Chinach – i osiągnąć zdolność produkcyjną na poziomie 2,7 miliona pojazdów rocznie.

Niecały rok temu Ford ogłosił, iż w ramach największej od 50 lat ekspansji rynkowej zbuduje do 2015 roku nowoczesną fabrykę w Hangzhou i podwoi swoje moce produkcyjne w Chinach do ponad 1 mln samochodów osobowych rocznie. Ford wraz ze spółką joint venture Changan Ford zainwestuje w ten obiekt 760 milionów dolarów. Oprócz inwestycji w fabrykę w Hangzhou, firma Ford zainwestowała również 1,1 miliarda dolarów w zwiększenie zdolności produkcyjnej w obiektach w Chongqing, wliczając w to Fabrykę Forda nr 2 w Changan, gdzie powstaje Ford Focus przeznaczony do sprzedaży w Chinach.

Ford rozwija także w Chinach swoją sieć dilerską i pracuje nad usprawnieniem łańcucha dostaw, aby do 2015 roku dostarczyć na rynek 15 nowych modeli