PODZIEL SIĘ

V6 o pojemności trzech litrów, została opracowana przy współpracy z Paolo Martinellim, byłym inżynierem pracującym w dziale silników Ferrari.

Silnik rozwija 275 KM mocy i maksymalny moment obrotowy 600 Nm, co pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy. Co ciekawe, motor ma zadowalać się średnio około 6 litrami ropy na 100 kilometrów.

Ghibli będzie też napędzany benzynowym, turbodoładowanym silnikiem V6 o pojemności 3 litrów, oferowanym w dwóch wersjach mocy. Mocniejszy wariant będzie produkował 410 KM i 550 Nm momentu obrotowego (0-100 km/h w 5 sekund), a słabsza odmiana 330 KM i 500 Nm momentu obrotowego (0-100 km/h w 5,6). Moc będzie przekazywana na tylne koła lub do wszystkich czterech (układ Q4) poprzez ośmiobiegową skrzynię automatyczną ZF.

Sportowy sedan powstał na skróconej płycie podłogowej nowego Quattroporte, a nadwozie mierzy niecałe 5 metrów długości – to typowe wymiary luksusowej limuzyny segmentu premium, takiej jak BMW serii 5, Mercedesa Klasy E czy Audi A6. Włoska firma nie ukrywa, że nowy model ma również skusić klientów, którzy do tej pory wybierali czterodrzwiowe coupe niemieckich marek, jak Audi A7 Sportback, BMW serii 6 Gran Coupe, Mercedes-Benz CLS.

Samochód wejdzie do sprzedaży pod koniec tego roku lub na początku przyszłego.

Źródło: Mototarget

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułTargi motoryzacyjne w Szanghaju. Zobacz egzotyczne marki [GALERIA]
Następny artykułEkstremalny Peugeot T16 Pikes Peak
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.
  • Projektanci z Modeny stanęli na wysokości zadania, Ghibi po porsstu miażdży konkurencję.