Zaszczytny tytuł przypada tej samej firmie, która nagrodę dostała rok wcześniej.
Co roku raport Top 100 Most Valuable Global Brands 2013 BrandZ publikuje WPP na podstawie badań Millward Brown Optimor. Te są przeprowadzone na próbie 2 milionów konsumentów z ponad 30 krajów. Zwycięzcą tegorocznej edycji jest Toyota.
Okazuje się, że wartość marki japońskiego koncernu wzrosła o 12% do poziomu około 24,5 mld dolarów (18,6 mld euro), odnotowując największy skok spośród wszystkich koncernów motoryzacyjnych.
Badania Top 100 Most Valuable Global Brands 2013 BrandZ są prowadzone od 8 lat. Toyota na ten tytuł zasłużyła już 6 razy. Jest więc absolutnym liderem.
Jak wynika z cytowanego raportu, sprzedaż samochodów w niektórych regionach rosła, jednak w wielu pozostałych pozostała na poziomie sprzed kryzysu, negatywnie wpływając na wartość marek. W przeciwieństwie do tego trendu sprzedaż samochodów Toyota Motor Corporation wzrosła w 2012 roku o 22,6% do poziomu łącznie około 9,75 mln sztuk, co przyczyniło się do jeszcze lepszego postrzegania marki.
Ponadto według raportu, wpływ na wysokie miejsce Toyoty w rankingu ma coraz większa popularność samochodów hybrydowych.