PODZIEL SIĘ

Pod maską drzemie naprawdę mocny, dwulitrowy benzyniak.

Konstruktorzy ponownie postanowili udostępnić w tym modelu silnik zarówno benzynowy, jak i wysokoprężny. Dzięki licznym usprawnieniom, zużycie paliwa w stosunku do poprzednika udało się ograniczyć nawet o 19%. Octavia RS to zatem silnik 2.0 TSI o mocy aż 220 KM (162kW) i 184-konny 2.0 TDI (135 kW).

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/06/octavia_rs4.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/06/octavia_rs4.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”199″ alt=”Skoda Octacia RS” align=”right” prettyphoto=”true”][frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/06/octavia_rs2.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/06/octavia_rs2.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”199″ alt=”Skoda Octacia RS” align=”right” prettyphoto=”true”]W przypadku tego pierwszego przyspieszenie do 100 km/h wynosi zaledwie 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna aż 248 km/h. Dla wersji wysokoprężnej wartości te wynoszą odpowiednio 8,1 s oraz 232 km/h, (z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów), czyniąc Octavię RS jednym z najszybszych samochodów tego segmentu napędzanych ropą.

Systemy Start-Stop oraz odzyskiwania energii z hamowania są dostępne w standardzie. W ofercie ponadto manualna skrzynia biegów lub ? jako opcja – dwusprzęgłowa skrzynia biegów.

Elektroniczny dyferencjał XDS razem z odpowiednio skalibrowaną kontrolą trakcji umożliwiają efektywne przełożenie mocy na asfalt. Wprost nieograniczony zapas przyczepności zapewnia obniżone zawieszenie, na które składają się kolumny MacPhersona z przodu i wielowahaczowy zestaw z tyłu.

W porównaniu do drugiej generacji Octavia RS, długość samochodu wzrosła o 88 mm (combi o 86 mm), zyskując przy tym 45 mm szerokości. Rozstaw osi natomiast wzrósł o 102 mm powodując, że auto robi jeszcze większe wrażenie.

Z przodu dominuje nowy zderzak z wlotami powietrza, z siatką o strukturze plastra miodu i światłami przeciwmgielnymi, tył natomiast ? to wyrazisty czarny dyfuzor, którego dynamiczny wygląd wzmacniają trapezoidalne końcówki układu wydechowego i spojler. Atletyczne wrażenie z boku wzmacniają nowe felgi, dostępne w czterech dedykowanych dla tego modelu wzorach i rozmiarach.

Ponadto Octavia RS wzbogacona jest do tego o szeroki zakres wyposażenia standardowego, w który wchodzą między innymi światła bi-ksenonowe i nowoczesne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa.

Premiera Skody Octavii RS już na Festiwalu Goodwood 11-14 lipca.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułTak wygląda nowe BMW X5
Następny artykułMaluch ma już 40 lat!
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.