PODZIEL SIĘ

Mercedesy Klasy A i B są teraz dostępne z nowym, 90-konnym turbodieslem.

Bazowy turbodiesel o pojemności 1,5 litra pracujący pod maską modeli A 160 CDI oraz B 160 CDI generuje moc 90 KM oraz 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1750-2750 obr./min. Jego średnie zużycie paliwa wynosi odpowiednio 3,8 oraz 4,1 l/100 km.

Nowością w gamie na rok 2013 jest również odmiana B 180 CDI BlueEFFICIENCY Edition. Zamiast stosowanego dotychczas turbodiesla o pojemności 1,8 litra, pracuje tu jednostka 1,5-litrowa, również o mocy 109 KM. Jej średnie zapotrzebowanie na paliwo zostało ograniczone z 4,4 do 4,1 l/100 km, a w przypadku wersji BlueEFFICIENCY Edition do 3,8 l/100 km.

Oprócz tego, Klasa B 220 jest teraz oferowana w wersji 4MATIC z napędem na obie osie. Napędza ją 4-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności 2 litrów i mocy 184 KM, rozpędzający auto od 0 do 100 km/h w ciągu 7,5 sekundy.

Z kolei osoby zainteresowane zakupem sportowego coupe CLA znajdą w salonach nowe odmiany CLA 250 4MATIC i CLA 45 AMG. Pierwsza z nich, o mocy 211 KM, osiąga prędkość 100 km/h ze startu zatrzymanego w ciągu 6,6 s i rozpędza się maksymalnie do 240 km/h. Drugą, również zaopatrzoną w inteligentny napęd na obie osie 4MATIC, napędza najmocniejsza produkowana seryjnie 4-cylindrowa jednostka na świecie o pojemności 2 litrów, mocy 360 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h CLA 45 AMG potrzebuje zaledwie 4,6 sekundy.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułA jednak! Rząd nie zgadza się na auta z kierownicą po prawej stronie
Następny artykułNowa Warszawa. Legenda polskiej motoryzacji powraca!
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.