PODZIEL SIĘ

Z silnika 1,6 producent wycisnął aż 270 KM. Zapowiada się naprawdę nieźle.

Wersja seryjna zachowa specyfikację techniczną konceptu pokazanego rok temu w Paryżu. Pod maską znajdzie się silnik benzynowy 1,6 l THP o mocy 270 KM osiąganej przy 6000 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 330 Nm dostępnym już przy 1900 obr./min. Samochód rozpędzi się od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 6 sekund i maksymalnie do 250 km/h. Sportowe wrażenia za kierownicą modelu RCZ R zapewni też dynamiczny układ jezdny oferowany w połączeniu z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu typu Torsen.

rcz 2

W porównaniu z modelem RCZ THP 200 KM, wersja RCZ R jest o 17 kilogramów lżejsza (1280 kg), natomiast na uwagę zasługuje również fakt, iż deklarowane przez producenta spalanie to 6,3 litra na 100 km przy emisji CO2 na poziomie 145 gramów na kilometr.

rcz 3

Samochód otrzymał obniżone o 10 mm zawieszenie oraz 19-calowe obręcze aluminiowe, a z tyłu znalazł się pokaźny spoiler, który w połączeniu z tylnym dyfuzorem zapewnia autu odpowiednią siłę docisku podczas jazdy z dużą prędkością. Producent zastosował również duże tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm.

Wewnątrz znalazły się kubełkowe fotele pokryte skórą Nappa i Alkantarą; jest też mniejsza kierownica i aluminiowa dźwignia zmiany biegów.

Sprzedaż Peugeot RCZ R ruszy na początku przyszłego roku.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułTo ostatnie BMW M3 Coupe
Następny artykułToyota sprzedała 3 miliony Priusów
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.