Japoński koncern chwali się, że na początku lipca 2013 roku całkowita sprzedaż pierwszego masowo produkowanego modelu hybrydowego przekroczyła na świecie magiczną liczbę.
Prius jest jednocześnie najbardziej popularnym samochodem hybrydowym na świecie. Pierwsza generacja modelu zadebiutowała w 1997 roku, druga w 2003, a od 2009 roku w sprzedaży znajduje się Prius trzeciej generacji. Od momentu debiutu pierwszej odsłony modelu, Toyota obniżyła koszt systemu hybrydowego o dwie trzecie, oraz zredukowała emisję CO2 ze 114 do 89 g/km. Dodatkowo, Toyota Motor Corporation wystąpiła o 1 261 patentów związanych z technologią zastosowaną w Priusie III, potwierdzając najwyższe zaawansowanie technologiczne modelu.
Już od debiutu pierwszej generacji Priusa, Toyota umiejscowiła system hybrydowy jako strategiczną technologię koncernu, na której bazują kolejne zaawansowane osiągnięcia w dziedzinie nowoczesnych napędów i komponentów potrzebnych do ich wytworzenia.
Toyota Motor Corporation będzie kontynuowała działania z zakresu badań i rozwoju, oraz inwestycje w zakłady w Japonii rozwijające technologię hybrydową i inne przełomowe rozwiązania w motoryzacji. W 2014 roku fiskalnym Toyota planuje przeznaczyć 890 miliardów jenów na rozwój nowych technologii.
Inwestycje w badania i rozwój obejmują uruchomienie nowego zakładu Rozwoju Napędów w Toyota City, oraz Laboratorium Aerodynamicznego w Centrum Technicznym Honsha.
Źródło: Toyota, Mototarget