PODZIEL SIĘ

To drugi model od BMW z serii i, a także pierwszy pojazd hybrydowy typu plug-in niemieckiego koncernu. Czyżby jeden z najbardziej futurystycznych pojazdów na świecie?

Samochód ma układ siedzeń 2+2 zbudowany w oparciu o architekturę LifeDrive i opracowany specjalnie dla marki BMW i – aerodynamicznie ukształtowane nadwozie. Moduł przedziału pasażerskiego Life wykonany z tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknami węglowymi (CFRP) – technologia układu napędowego, akumulator o wysokim napięciu, podwozie oraz elementy strukturalne i podzespoły z zakresu bezpieczeństwa zintegrowane z aluminiowym modułem Drive. Masa własna, zaledwie 1490 kilogramów i do tego współczynnik oporu powietrza Cx: 0,26.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/09/bmw-i8-drzwi.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/09/bmw-i8-drzwi.jpg” target=”_self” width=”250″ height=”166″ alt=”BMW i8 – drzwi” align=”left” prettyphoto=”true”]A co pod maską? System hybrydowy typu plug-in opracowany i wyprodukowany przez BMW Group. Przy okazji premiery i8, debiutuje także trzycylindrowy silnika benzynowego z technologią BMW TwinPower Turbo o pojemności 1,5 litra i moc 170 kW/231 KM (maksymalny moment obrotowy 320 Nm oraz moc przekazywana do tylne kóła poprzez sześciobiegową przekładnię automatyczną. Dodatkowo na pokładzie znajduje się hybrydowy elektryczny silnik synchroniczny o mocy 96 kW/131 KM z maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm – moc przekazywana do przednich kół poprzez dwustopniową przekładnię automatyczną, a do tego chłodzony cieczą akumulator litowo-jonowy o wysokim napięciu i użytecznej pojemności 5 kWh.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/09/bmw-i8-środek.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/09/bmw-i8-środek.jpg” target=”_self” width=”250″ height=”166″ alt=”BMW i8 – środek” align=”right” prettyphoto=”true”]Łącznie auto ma 362 KM (maks. moment obrotowy 570 Nm), co zapewnia nowemu BMW i8 przyspieszenie godne rasowego samochodu sportowego, czyli od 0 do 100 w 4,4 sekundy przy zachowaniu wydajności paliwowo-ekologicznej typowej dla niewielkiego samochodu miejskiego (zużycie paliwa w cyklu UE: 2,5 litra na 100 kilometrów).

Z kolei przełącznik Driving Experience Control oraz przycisk eDrive pozwalają kierowcy wybrać jeden z pięciu trybów jazdy; zasięg do 35 kilometrów na zasilaniu elektrycznym i maksymalna prędkość jazdy w tym trybie do 120 km/h; tryb COMFORT oferuje równowagę pomiędzy dynamiką i wydajnością; łączny zasięg w codziennych warunkach eksploatacji wynosi ponad 500 kilometrów; tryb SPORT z ultra intensywną funkcją doładowania za sprawą silnika elektrycznego; tryb ECO PRO może być stosowany zarówno w trybie w pełni elektrycznym, jak i hybrydowym.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułFord S-MAX Concept z czujnikiem tętna
Następny artykułJuż wiadomo kiedy crossover Lamborghini trafi na rynek
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.