PODZIEL SIĘ

Za jednostkę odpowiedzialny jest były pracownik AMG.

Prace nad jednostką VR6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa nadzoruje Fritz Eichler, nowy szef Volkswagena z działu rozwoju silników. Wcześniej Eichler pracował dla AMG, gdzie odpowiadał za konstrukcje najnowszych jednostek napędowych. Niemiecka firma obsadziła więc odpowiedniego człowieka na odpowiednim miejscu.

W przeciwieństwie do swoich wolnossących poprzedników, nowy motor VR6 prawdopodobnie otrzyma układ podwójnego turbodoładowania, co zwiastuje wysoką moc i doskonałe osiągi.

Zapowiedzią nowej jednostki jest studyjny model Design Vision GTI pokazany podczas zlotu GTI Wörthersee. Volkswagen umieścił w nim 6-cylindrowy silnik w układzie V z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Jednostka rozwija 503 KM przy 6500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 560 Nm w przedziale od 4000 do 6000 obr./min. Napęd jest przenoszony na przednią i tylną oś przez przekładnię dwusprzęgłową DSG. Studyjne auto przyspiesza do 100 km/h w 3,9 sekundy.

Motor przeznaczony do seryjnej produkcji nie będzie aż tak wysilony. Szacuje się, że maksymalna moc będzie zawierać się w granicach 340 – 450 KM.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJuż wiadomo kiedy crossover Lamborghini trafi na rynek
Następny artykułŚwiatowy Samochód Roku 2014. Zobacz listę kandydatów
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.