PODZIEL SIĘ

Dzięki pakietowi Weissach, Spider rozpędza się do 100 km/h w 2,6 sekundy.

Inżynierowie Porsche ostatecznie doszlifowali model 918 Spyder, dzięki czemu jest on zdolny do uzyskiwania lepszych osiągów podczas sprintu. Samochód wyposażony w optymalizujący wagę pakiet Weissach rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,6 s (- 0,2 s), a od 0 do 200 km/h w 7,2 s (- 0,5 s). Na osiągnięcie prędkości 300 km/h wystarczy 19,9 s (-2,1 s). Dzięki wprowadzonym udoskonaleniom poprawiono również elektryczne osiągi hybrydowego supersportowego samochodu. Dwa elektryczne silniki, umieszczone z przodu i z tyłu pojazdu, pozwalają na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,2 s – to o 0,7 s lepiej w stosunku do czasu uzyskiwanego poprzednio. Co więcej, pakiet Weissach dodatkowo skraca czas potrzebny do elektrycznego sprintu do 6,1 s.

Całkowite zużycie paliwa 918 Spyder z pakietem Weissach wynosi 3,0 l/100 km (3,1 l/100 km bez pakietu Weissach). Te osiągi oznaczają emisję CO2 w wysokości 70 g/km (72 g/km bez pakiety Weissach). Poziom zużycia energii określono na 12,7 kWh/100 km w cyklu homologacji.

Warto jednocześnie przypomnieć, że Porsche 918 Spyder z pakietem Weissach, jako samochód z homologacją drogową, ustanowiło rekord przejazdu po Północnej Pętli toru Nürburgring osiągając czas 6:57 minut.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułMinister Transportu i Budownictwa rezygnuje ze stanowiska
Następny artykułVolkswagen twin up! – kosmicznie oszczędny maluch
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.