Długo wyczekiwany model Mercedesa w końcu ujrzał światło dzienne. Jak się podoba?
Jest dłuższy, szerszy i bardziej ekonomiczny od poprzednika. Najnowszy model W205 ma 4686 mm długości (+95 mm), 1810 mm szerokości (+10 mm) i 1442 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2840 mm, natomiast pojemność bagażnika wzrosła do 480 litrów. Samochód powstał w oparciu o platformę MRA, która pozwoliła obniżyć masę całkowitą o nawet 100 kilogramów, przez co udało się zmniejszyć zużycie paliwa aż o 20 procent. Nowa Klasa C ma też niżej położony środek ciężkości, co ma pozytywnie wpłynąć na osiągi.
[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/12/mercedes-c-klasa-tył.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2013/12/mercedes-c-klasa-tył.jpg” target=”_self” width=”250″ height=”166″ alt=”Mercedes C klasa – tył” align=”left” prettyphoto=”true”]Nowością w modelu 2014 jest opcjonalne, pneumatyczne zawieszenie Airmatic z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami przy obu osiach. W gamie jednostek napędowych początkowo oferowane będą trzy wersje: C 220 BlueTEC z 2,2-litrowym, 4-cylindrowym dieslem o mocy 170 KM (400 Nm), C 180 z silnikiem benzynowym 1,6 rozwijającym 156 KM i 250 Nm oraz C 200 z motorem 2,0 generującym 184 KM i 300 Nm.
Napęd będzie przekazywany na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub siedmiobiegowego automatu 7G-Tronic Plus. W opcji dostępny jest napęd na cztery koła 4Matic.
Ceny najnowszego Mercedesa Klasy C rozpoczynają się w Niemczech od 33 558 euro.