PODZIEL SIĘ

Francuski producent zapowiedział właśnie nową wersję kompakta.

Zaprezentowany po raz pierwszy podczas Salonu Samochodowego w Genewie 2014 Peugeot 308 SW trafi najpierw na rynek francuski, a wiosną na rynki pozostałych krajów Europy. Zespół stylistów z Peugeot stworzył duże, dynamiczne kombi o nisko wyprofilowanej, sportowej sylwetce (długość – 4,58 m; wysokość – 1,47m).

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/01/308sw_1312styp015.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/01/308sw_1312styp015.jpg” target=”_self” width=”250″ height=”156″ alt=”Peugeot 308 SW – bagażnik” align=”left” prettyphoto=”true”]Przy objętości 610 dm3 według normy VDA-210, bagażnik nowego Peugeot 308 SW plasuje się w czołówce tego segmentu aut. Dzięki regularnym kształtom jest praktyczny i pojemny. Zmiana konfiguracji bagażnika jest wręcz bardzo prosta (składanie poszczególnych części kanapy odbywa się jednym ruchem od strony bagażnika) i praktyczna (idealnie płaska podłoga).

Podobnie jak hatchback, również nowy Peugeot 308 SW został zbudowany na nowej, modułowej platformie EMP2, dzięki której możliwe było zmniejszenie masy auta i zwiększenie jego zalet dynamicznych. W rezultacie nowy Peugeot 308 SW jest teraz o 140 kg lżejszy od swojego poprzednika. Wrażenia z jazdy są podobne jak w hatchbacku.

Pod maską znajdą się benzynowe i wysokoprężne silniki spełniające normy Euro 6. Dla przykładu, wersja BlueHDi, emitować ma zaledwie 85 g CO2/km. Produkowany w Sochaux nowy Peugeot 308 SW będzie wyposażony w jednostki napędowe wytwarzane we francuskich zakładach w Trémery i Douvrin.

Wewnątrz kabiny, miejsce kierowcy zaprojektowano według koncepcji Peugeot i-Cockpit, czyli dość minimalistycznie, ale też funkcjonalnie.